Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 51 till 71 av 71

Ämne: Voodoofilm Filmskaparcirkel: [Förarbete/Filmning/Efterarbete] "Mystik i vardagen"

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Vi får allt ta och försöka att hålla den här tråden lite mer uppdaterad!

Nu ska vi se. Hur går det för alla?

Själv ska jag försöka få tag i den sista rekvisitan innan nästa vecka. Börjar filma efter det! Har pratat med nära vänner ifall de kan vara villiga att hjälpa till och eventuellt spela med i någon scen, så jag har ett litet "team" att arbeta med. Ser fram emot lite praktiskt arbete efter allt daltande med fakeblod, manus och rekvisita.

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

i helgen kanske jag ska fota bakgrunderna till min... animerandet blir på normal dötid fram till slut-deadline... efter den 22a så har jag ju inget C-arbete att tänka på heller
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Besatt medlem Norberts avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Usch nej, det går inget vidare för mig. Jag finner mig hela tiden görandes en massa andra saker. Att få ihop en idé till en hel film med början och slut visade sig inte vara någon lätt uppgift, vilket jag också förutspådde. Jag hoppas att jag hinner svänga ihop något, även om det skulle bli en sistaminutenfilm.
    Googlar man inget får man inget veta.
    www.lantismedia.se

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Mja, tidspressen växer för varje dag. Om inget annat lär man sig att schemalägga ett filmningsprojekt. Jag har dock redan lärt mig mycket mer än så, på så kort tid. Förhoppningsvis kan vi utveckla "reglerna" och omständigheterna för nästa cirkel-omgång i en utvärderingstråd efter slutdatumet.

Reg.datum
    dec 2004

Standard

apropå ingenting fick jag en tanke på vägen till Filmvetenskapen i onsdagen att göra nästa filmarcirkel till en slags kollaborativ roadmovie.

Fick tanken då att kalla den "Landsväg 23". Alla deltagarna gör en varsin del och enda reglerna är att det skall utspela sig på eller runt en landsväg och allt liksom bara flyter mellan historierna som deltagarna skapar. Någon måste då ta på sig att skapa den slutliga HD-renderingen... men men... för vi har väl alla tillgång till en landsväg va?

Bara en tanke jag ville få nedskrivet... I annat fall har jag nån tanke på hur jag ska göra samma titel till en egen film... som jag inte tänker berätta om

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Reg.datum
    jan 2008

Standard

@Jmalmsten, stafettskrivning är inte min cup of tea.

Men du kan ju föreslå det som ett ämne att arbeta med!

Reg.datum
    dec 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av GodeDoktorn Visa inlägg
    @Jmalmsten, stafettskrivning är inte min cup of tea.

Men du kan ju föreslå det som ett ämne att arbeta med!
    inte riktigt staffetskrivning per sé... för jag tänkte att liksom det hela skulle nollställas efter varje segment... kameran går ner tills asfalten fyller bilden och sedan börjar nästa, som gärna får vara totalt annorlunda men andra karaktärer i en annan skog, kanske hoppar från norrländsk skog där tre gangstrar har kört ihjäl en utomjording och måste dumpa kroppen innan FBI kommer och vidare till skånes eviga åkrar där en bonde försöker köra med traktorn till affären innan dom stänger... ungefär... vetetusan vad folk ska hitta på... allt filmat med vadän slags kameratyper folk har och allt uppskalat vid behov till en slutlig 720p master...

Men som sagt... om jag kommer ihåg det så ska jag föreslå det till nästa gång...

Cup of tea förresten... Taste of Tea (Cha no Aji) är en riktig upplevelse av udda karaktär som jag varmt rekommenderar... om inte annat för att det är en massa stunder av "mystik i vardagen"...

Besatt medlem Norberts avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

jmalmsten, jag kommer att tänka på Babel när du säger sådär, men då ska ju ändå alla olika handlingar i slutändan visa sig vara knutna till varandra. Bra idé i alla fall. Det vore nästan bäst om alla historier kunde utspela sig längs samma väg (en väldigt genomsyrande väg då) så att själva vägen är knutpunkten.
    Googlar man inget får man inget veta.
    www.lantismedia.se

Reg.datum
    dec 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Norbert Visa inlägg
    jmalmsten, jag kommer att tänka på Babel när du säger sådär, men då ska ju ändå alla olika handlingar i slutändan visa sig vara knutna till varandra. Bra idé i alla fall. Det vore nästan bäst om alla historier kunde utspela sig längs samma väg (en väldigt genomsyrande väg då) så att själva vägen är knutpunkten.
    så var tänkt... vägen, en anonym sträcka genom hela landet (som jag just nu kallar "landsväg 23", inte riksväg och inte europaväg... nånting däremellan men ändå nummrerat på klassiskt vis.) blir det enda sammankopplande... jag är bara så fascinerad av filmer då man kan se asfaltens textur just nu bara... (death proof, no country..., The Duel, orginal-Liftaren etc har alla ett speciellt sätt att framhäva sina vägar som jag gillar) och någon driftig person uttryckte sig så att "en roadmovie är när man har ett gäng lösa scener som man gillar men inte har nån egentlig story att knyta ihop dom med..."

Men återigen... det är ett framtida förslag nu ska vi ju koncentrera oss på nuvarande projekt, nuvarande cirkel ... fascinerande det här att man alltid ska komma på nästa projekt och bli intresserad av den innan man ens hunnit börja med det projekt man redan nu borde färdigställa...

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av jmalmsten Visa inlägg
    Men som sagt... om jag kommer ihåg det så ska jag föreslå det till nästa gång...
    Absolut.

Jag hade själv tänkt föreslå ett tema: Nämligen att ta en scen, ur någon film, som man tycker är riktigt dålig, och sedan göra den bra per egen filmteknik. Det hade nog kunnat bli ganska intressant och kul att jobba med.

P.S. Jag ska kolla upp filmen du nämde!

P.P.S. Idag köper jag sista rekvisitan till mitt cirkelprojekt. ^^

Reg.datum
    dec 2004

Standard

Första animationerna gjorda... och jag känner redan för att skjuta mig... hur ska detta sluta...

Besatt medlem Lasse_lasers avatar
    Reg.datum
    sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av jmalmsten Visa inlägg
    Första animationerna gjorda... och jag känner redan för att skjuta mig... hur ska detta sluta...
    Ahaha, om du undviker det lovar jag att ställa upp på nästa cirke
    /Lasse

Reg.datum
    dec 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lasse_laser Visa inlägg
    Ahaha, om du undviker det lovar jag att ställa upp på nästa cirke
    för sent...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Mycket snyggt animerat! Ser fram emot hela filmen.

Idag har jag lagt upp lite ytterligare fin-planering inför min film, samt införskaffat mig en lånad kniv samt svart färg för att måla handtaget av kniven (ska nog göra det innan jag går och lägger mig nu). Det är ungefär tre veckor kvar tills redovisningen (lite mindre), av vilka jag ska försöka spendera de kommande 14 dagarna till att spela in allting. Resterande tid skall ägnas åt musikkomposition.

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Det blir fanimig tajt nu.

Ska försöka att hinna spela in de svåraste scenerna i helgen samt på måndag. Resten kan jag skala av under nästa veckas vardagar. Redigering osv får jag sköta under nästa helg. Det blir ett realistiskt schema för mig.

Men fan vad man lär sig mycket! Måste skriva ner en lista när projektet är klart.

Besatt medlem StenRs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Nu har även jag kommit igång. Allt filmat igår! Adapter och allt. Dock så har jag bytt manus, den första idén blev för stor, men det är fortfarande tema mystik ;-) Nu blir det rusch vid redigeringen!
    StenR (Canon XC10/550D+ML/50D+MLRAW, Shoot35-rigg, Rode boom, NTG-2, Zoom H1, Steadicam Merlin, Steadicam Jr, Hague dolly, Adobe CC, Filmconvert, Neat Video, Magic Bullet, StoryboardQuick, ProductionMinds)
    http://www.stenrosendahl.com
    “It always seems impossible until it’s done.” - Nelson Mandela

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

I o m att jag varit bortrest i två veckor och jobbat 75 timmar den sista veckan får jag finna mig i att jag inte hinner göra min film Tråkigt men sant. Kanske gör den senare om inte annat, men just nu har jag inte tiden på min sida...

Besatt medlem
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Tycker att det är en jäkligt kul idé. Dock tror jag att det skulle underlätta ifall man chillade lite med storleken på projekten. Jag vet i och för sig inte exakt vad ni sagt om längd osv.?
    Skulle gärna vara med på nästa omgång, men har ju andra filmprojekt för mig. Har å andra sidan fått massa 8mm film nu som kommer att bli över, kanske kan göra något kul av dem.
    "Don't you know there ain't no devil, that's just God when he's drunk"

Absurditeten
    Aktuellt: Odöpt film om Norrlands djupa skogar

Reg.datum
    dec 2004

Standard

dammnit!

här kommer det ju inte hinnas innan deadline... får postas nån annan gång när den är klar...

Men istället så skulle jag vilja presentera den nyaste medlemmen i vårat filmteam... Steve... Det är våran säkerhetsansvarige för kommande produktion... Bilden visar honom efter invignings-festen...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Besatt medlem StenRs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Kommer inte hinna till deadlinen idag, effekterna tog längre tid att göra än jag räknade med, och så har jag skalat ner mitt HDV-projekt på fel sätt och för börja om liksom Har en annat projekt som måste vara klart tills imorgon med så det kommer ta några dagar till....
    StenR (Canon XC10/550D+ML/50D+MLRAW, Shoot35-rigg, Rode boom, NTG-2, Zoom H1, Steadicam Merlin, Steadicam Jr, Hague dolly, Adobe CC, Filmconvert, Neat Video, Magic Bullet, StoryboardQuick, ProductionMinds)
    http://www.stenrosendahl.com
    “It always seems impossible until it’s done.” - Nelson Mandela

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Ny tråd skapas nu!