Gå till innehåll

Jag behöver en gubbe.


error11

Recommended Posts

jag tror voodoofilm och filmcafé sammarbetar faktiskt, för jag blev automatiskt medlem där när jag blev medlem här på voodoo.. Jag vet iallafall att Peter Dahlgren och Robert Selin är polare eftersom Robert är min blivande lärare och han nämnde att han var god vän med Peter..

 

för att besvara på error11:as fråga så tycker jag du ska fråga alla gubbar du känner om inte du hittar nån på filmcafé.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är fyrtioett, men om jag kallar mig gubbe vet jag inte. Men om det är en gubbe du vill ha bör han nog vara närmare 60 om det skall se ut om en gubbe. Har ni ingen teaterförening där du bor? Nästan varenda stad har ju en. I vår by dyker det upp affischer vid bykioskens anslagstavla av trä, när teaterföreningen har nya föreställningar åtminstone nyårsrevyn. Arnars är komunens föreningsregister en bra källa. I bland har de en aktivtetsbroshyr de delar ut till de som frågar.

 

Jag tänkte sätta upp en lapp i affären där jag bor. Men så bor jag som sagt i en liten håla också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Teaterföreningar!

 

Har du provat med det? Det finns många gubbar och gummor som är med i teaterföreningar och deltar gärna i filmprojekt, så har vi kommit i kontakt med dem i alla fall.

 

[citat=lilla_farbrorn]jag tror voodoofilm och filmcafé sammarbetar faktiskt, för jag blev automatiskt medlem där när jag blev medlem här på voodoo.. Jag vet iallafall att Peter Dahlgren och Robert Selin är polare eftersom Robert är min blivande lärare och han nämnde att han var god vän med Peter..

 

för att besvara på error11:as fråga så tycker jag du ska fråga alla gubbar du känner om inte du hittar nån på filmcafé.[/citat]

 

Jo, det finns ett litet samarbete mellan oss, men blir man medlem på Filmcafé blir man inte automatiskt medlem här - eller vice versa. Det skulle vara att kränka den personliga integriteten (att dela användaruppgifter).

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmcafé var en riktigt bra idé - samma dag som annonsen lades in hade jag fått nästan tio svar innan lunch. Grymt positiv överraskning.

 

Och teaterföreningar är en bra ide - jag traskade faktiskt bort till scenskolan här i Malmö och lämnade en lapp.

 

Och, okej då. Jag kanske inte skulle beskriva pappa som en gubbe-gubbe.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Pröva med PRO.

 

Här i Östersund visade det sig att dom hade en liten teatergrupp och dom var så glada över att få arbeta med oss - och tro mig, det dom råkade ut för i Kraftverk 3714 är precis allt sånt som jag inte (jag hade fördomar!) pensionärer skulle ställa upp på. Dom hade så roligt och dom var väldigt, väldigt duktiga. Naturliga och lättregisserade. Fan, jag är fortfarande impade över Gunnar, Ann-Mari, Bjarne, Doris och resten av gänget! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...