Gå till innehåll

RED Scarlet


jmalmsten

Recommended Posts

Detaljer på NAB säger dom... NAB öppnade för 3 minuter sedan... reduser har går ner lite då och då... spänningen är oliiiiiiiiiidlig...

 

Sitter bara här och trycker på "uppdatera" i forumet... kan inte vara lätt för dom...

 

finns ju förresten ingen tråd här om Scarlet om jag minns rätt... så nu startar jag en;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Katten är ute ur påsen!

 

http://www.red.com/nab/scarlet

 

"SPECIFICATIONS:

 

* NEW 2/3" MYSTERIUM X SENSOR

* 1-120 FPS (180FPS BURST)

* UP TO 100 MB/SEC REDCODE RAW AND RGB RECORDING TO DUAL COMPACT FLASH

* 4.8" LCD

* 8X T2.8 RED ZOOM LENS

* FULL AUTO OR FULL MANUAL SHOOTING MODES

* HDMI and HD-SDI

* FIREWIRE 800 and USB2

* STILL MODE

* COMPATIBLE WITH MANY RED ONE ACCESSORIES

* WI-FI CONTROL

 

SPECIFICATIONS, DELIVERY DATES AND DESIGN ARE SUBJECT TO CHANGE... COUNT ON IT"

 

Har inte hittat nått pris än dock...

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.redmodz.com/component/content/article/55-nab-2008/84-3k-scarlet

 

"Scarlet will be a 3k camera for under $3k and will be available sometime early 2009. "

 

3000 dollares??? det är ju för fan mindre än... (snabb titt hos forex...) 20 000 svenska riksdaler!? $3000 = 18 238,50 kr just nu

 

kan vara felhörning... men fan... jag köpte min hv20 för 10k...

 

120 fps i 3K upplösning... för... 18000 kr??

 

Udda upplösning men iallafall...:)

Länk till kommentar
Share on other sites

just linser har jag inte hittat nått om... bilden på red.com ser ju ut som att den har en lins inbyggd... ingen lcd eller viewfinder heller... men det finns hdmi om jag tolkar utgången rätt... jag hoppas innerligt på SLR-lins-kompabilitet ändå;)

 

jaja...

 

kommer ju inte förrän 2009 ändå... så man har ju tid att spara;)

 

EDIT:

 

jajustja... det står ju 4.8 tums LCD och 8XT2.8 RED ZOOM LENS... :e

 

"Jag sa, Jag är lycklig! och han fråga' va menar du med det? jag svara, ingen vet vad ingen kan förståååå!":)

 

Enda nackdelen är väl att formfaktorn verkar ganska värdelös utan dom där handtagen...

Länk till kommentar
Share on other sites

just linser har jag inte hittat nått om... bilden på red.com ser ju ut som att den har en lins inbyggd... ingen lcd eller viewfinder heller... men det finns hdmi om jag tolkar utgången rätt... jag hoppas innerligt på SLR-lins-kompabilitet ändå;)

 

jaja...

 

kommer ju inte förrän 2009 ändå... så man har ju tid att spara;)

 

EDIT:

 

jajustja... det står ju 4.8 tums LCD och 8XT2.8 RED ZOOM LENS... :e

 

"Jag sa, Jag är lycklig! och han fråga' va menar du med det? jag svara, ingen vet vad ingen kan förståååå!":)

frågan om det ingår som i ett paket, eller om det är saker de släpper just till den kameran, som tillbehör. Sen är frågan fortfarande om priset verkligen blir det du säger.

Länk till kommentar
Share on other sites

det ska finnas en pdf på sidan... men varenda gång jag laddar hem den så säger Acrobat Reader att den är korrupt eller trasig... jag vill läsa...:(

 

ny blogg att hålla koll på... inte mycket mer info...: http://provideocoalition.com/index.php/news/story/red_announces_scarlett_at_nab/

 

Undrar hur många bolag som köper upp sig bara för att ha som crash-cams?:)

Länk till kommentar
Share on other sites

man kan tydligen köpa nuvarande kameran, sen när epic kommer får man tillbaka cashen om man köper den. Det är bra.

Fan vad nice att det händer lite coola grejer på denna marknaden, jappsarna e så sega, och utvecklar så satans långsamt bara för att de ska kunna tjäna så mkt pengar som möjligt, jädra korupta satar, nää, bra med jänkarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

man kan tydligen köpa nuvarande kameran, sen när epic kommer får man tillbaka cashen om man köper den. Det är bra.

Fan vad nice att det händer lite coola grejer på denna marknaden, jappsarna e så sega, och utvecklar så satans långsamt bara för att de ska kunna tjäna så mkt pengar som möjligt, jädra korupta satar, nää, bra med jänkarna.

 

Jag är böjd att hålla med på den frågan...

 

om nu bara Red kunde backa på lins-frågan... jag vill ha utbytbara linser:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är böjd att hålla med på den frågan...

 

om nu bara Red kunde backa på lins-frågan... jag vill ha utbytbara linser:)

kommer inte scarlet ha det montro? Utbytbar optik? Skumt vore det, men det står ju å andra sidan att man ska räkna med ändringar av infon innan den släpps.

Länk till kommentar
Share on other sites

Och jag som tänkte köpa en HV20 imorgon... Man blir ju lite sugen att spara pengar och vänta ett år (om allt man behöver följer med en Scarlet då). Men hur roligt är det?

inte alls roligt, köp din kamera nu, spara ett år, sen om ett år, sälj din nuvarande kamera och köp en RED. Du måste ju träna och värma upp tills du skaffar REDen, du har ju ett år på dig, dumt att kasta bort det, kööööööp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med den media storm som detta skapar. Ni hjälper till... Så kommer det bli en otrolig kö på bland annat Scarlet.

Så att vänta in den istället för att köpa en HV20 och lära sig använda HD är inte smart enlig mig.

 

Men den vore intressant med utbytbar optik.

Länk till kommentar
Share on other sites

den oortodoxa 3K-benämmningen fick mig att fundera på siffror i äkta nördbeteende. Man får då alltså 3000 pixlar på bredden... och så chansar jag på 1.77 aspect ratio så då blir det 1694 pixlar hög... vilket ger runt... 5 084 745... faktiska pixlar av upplösning... i RedCode Raw-kvalitet... i upp till 120fps... det är ju svinaktigt...

 

som jämförelse... andra kameror i prisklassen kör ju HDV 1080p om man har "tur"... 1440x1080 vilket ger... 1 555 200 pixlar i hårt komprimerat HDV...

 

vi snackar alltså om... 3 gånger så mycket pixlar... plus Raw-kvalitet...

 

Jag insåg nyligen... 2009 kan bli sista året som jag måste tänka på vitbalansering on set:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför tjatar alla om utbytbar optik? På Reduser snackar många om det, och verkar tro att man inte behöver någon 35 mm-adapter då. Med 2/3" sensor så får man ju ett visst skärpedjup, oavsett om det är ett fast eller löstagbart objektiv (om bländaren är densamma såklart).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...