Gå till innehåll

Fall of the States


Recommended Posts

Jag gillar hela idén och har ögnat igenom manuset. det enda som hittils stör mig är det faktum att ryssarna snackar engelska. Känns väldigt hollywood.

 

Riktigt bra annars! Lycka till!

 

Tack tack :), fast jag är tvungen att göra så att dom snackar engelska då ingen kan ryska tyvärr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hitler dödades yes. Hur får man ej veta. Och det var ju fan inte Stalin som teleporterade sig.

 

Är det inte så? Såhär i efterhand låter det logiskt att det är Albert Einstein som teleporterar sig, iom att det är han som pysslar med den där chronospheren...men han låter ju som Stalin när han pratar...Einstein låter ju som nåt wacko (iaf i Red Alert 2)

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det inte så? Såhär i efterhand låter det logiskt att det är Albert Einstein som teleporterar sig, iom att det är han som pysslar med den där chronospheren...men han låter ju som Stalin när han pratar...Einstein låter ju som nåt wacko (iaf i Red Alert 2)

 

Jo nånting lurt är det där imellan, men iallfall...Det är Einstein som åker tillbaks i tiden, även fast att han har typ värsta "Stalinrösten". Hans medhjälpare säger till och med proffesor.

Länk till kommentar
Share on other sites

spelar faktist inte någon roll om du har snott en del från red alert. om du filmar på ett helt annat sätt än från "introt" så kommer ingen att se vart du har fått det i från ^^

 

har du börjat med något i filmen än?

Länk till kommentar
Share on other sites

spelar faktist inte någon roll om du har snott en del från red alert. om du filmar på ett helt annat sätt än från "introt" så kommer ingen att se vart du har fått det i från ^^

 

har du börjat med något i filmen än?

 

Jepp faktiskt, hela första scenen är klar. Fast det är annorlunda från det manuset som jag publicerat här. Grundtanken är densamma, men lite ändrat.

 

Ska snart börja spela in skogsdelaren utav filmen...Lite räkningar kvar att betala bara. När allt är betalat så har det gått åt 10.000 kronor på rekvista, alltså ingen teknik i den summan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Verkar bli ett väldans seriöst projekt detta...Eller kanske bara jag som är lite offline ang budgetar och vad det faktiskt går åt att göra en hygglig rulle...

 

Det kostar nog mycket mer att göra ett lite seriösare projekt. Men 10.000 är mycket, och det har tagit en stund att skrapa ihop det pågrund av våran ålder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Aja jag tänker inte säga något förrän jag sett resultatet, men det gör väldigt mycket om alla meningarna i manuset är från Red Alert. Man är inte dummare än att man fattar att det är ripoff isåfall, men du har sagt att du har ändrat och jag tänker i princip hålla käften tills jag sett resultatet och sett hur filmen blir. Fast i manuset så verkar det vara lite av Red Alert som blir till slutscenerna i Goldeneye.

 

Det enda jag reagerar på (av respekt till det klassiska Red Alert spelet) är att folk säger att det är en bra idé när det är taget (inte delar, utan the whole concept) av Red Alert. Alla lines och vyer m.m.

 

Och det borde du inte ta åt dig äran av Öberg. Man ska inte ta något någon annan gjort o säga "look what i've done".

Länk till kommentar
Share on other sites

Aja jag tänker inte säga något förrän jag sett resultatet, men det gör väldigt mycket om alla meningarna i manuset är från Red Alert. Man är inte dummare än att man fattar att det är ripoff isåfall, men du har sagt att du har ändrat och jag tänker i princip hålla käften tills jag sett resultatet och sett hur filmen blir. Fast i manuset så verkar det vara lite av Red Alert som blir till slutscenerna i Goldeneye.

 

Det enda jag reagerar på (av respekt till det klassiska Red Alert spelet) är att folk säger att det är en bra idé när det är taget (inte delar, utan the whole concept) av Red Alert. Alla lines och vyer m.m.

 

Och det borde du inte ta åt dig äran av Öberg. Man ska inte ta något någon annan gjort o säga "look what i've done".

 

nu tar vi det lungt, ingen hade sagt något innan, fören en person sa att det var från red alert. då började det ploppa upp ett massa skit om det hela. tråden har varit uppe länge. så jag tror inte någon känner igen den, om ingen säger något. plus att vad gör det att han lånar iden? du skaddas inte va det hela? eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
nu tar vi det lungt, ingen hade sagt något innan, fören en person sa att det var från red alert. då började det ploppa upp ett massa skit om det hela. tråden har varit uppe länge. så jag tror inte någon känner igen den, om ingen säger något. plus att vad gör det att han lånar iden? du skaddas inte va det hela? eller?

 

Lånar?:-S... plagiat.

 

Asså man tar inte något från nån annans film/spel/musik... och definitivt inte utan o ge credit.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Vafalls? Är det bara jag som får 6 sidor? Massor av människor här som pratar om manussnuttar jag inte har sett.

 

Men av det jag såg verkar engelskan på sina håll lite kantig. I stort sett mycket bra för svenska sextonåringar men jag kan göra lite rättningar om ni vill. Först tänkte jag att det var medvetet, speciellt med ryssen - om han nu ska snacka engelska ska den ju vara lite bruten, det är ju också ganska hollywood.

 

Anyway. Gillar manuset i stort, det verkar ganska schysst. Har ju återigen bara sett sex sidor och något, and something tells me att filmen blir längre än så. Lite klyschor men what the heck, det blir nog rätt skoj.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vafalls? Är det bara jag som får 6 sidor? Massor av människor här som pratar om manussnuttar jag inte har sett.

 

Men av det jag såg verkar engelskan på sina håll lite kantig. I stort sett mycket bra för svenska sextonåringar men jag kan göra lite rättningar om ni vill. Först tänkte jag att det var medvetet, speciellt med ryssen - om han nu ska snacka engelska ska den ju vara lite bruten, det är ju också ganska hollywood.

 

Anyway. Gillar manuset i stort, det verkar ganska schysst. Har ju återigen bara sett sex sidor och något, and something tells me att filmen blir längre än så. Lite klyschor men what the heck, det blir nog rätt skoj.

Ja det har blivit lite splittrat på sistone och jag ska meddela er att det kommer att slutprodukten kommer att vara lite annorlunda från vad det ni har läst. Ett litet uppdaterat manus har skrivits.

 

Och ja synthmon, när jag skrivit färdigt allt så kan du om du vill rätta igenom det :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...