Gå till innehåll

Kortfilmstävling 2004 på Voodoo Film


Pace

Recommended Posts

Detta är en kortfilmstävling som har utvecklats ur tråden [thread=1843]Tävling[/thread] som Voodoo Film numer står bakom.

 

Vem som helst får delta - du gör en film efter ett antal regler och lägger därefter upp din film på Internet. Skicka därefter adressen till filmen till Voodoo Film så deltar du i tävlingen.

 

Temat för filmen är min bästa ovän.

 

Temaord

  • Fisk
  • Näsblod
  • Grillchips
  • Voodoo Film

 

Regler

  1. Temat skall på något vis genomsyra filmen.
  2. Samtliga temaord måste visas i antingen bild, ljud eller text (och nej, att nämna Voodoo Film i för- eller eftertexterna godkänns ej!).
  3. Filmen får vara maximalt 7 minuter lång inklusive för- och eftertexter.
  4. Filmen måste vara gjord för tävlingen. Inga tidigare filmer får användas.
  5. Musiken får inte vara skyddad. Du får alltså inte ta någon annans musik utan att ha tillstånd först.
  6. Formatet är valfritt, det vill säga det får vara dokumentär, spelfilm, musikvideo eller något annat.

 

I övrigt finns inga begränsningar utan det är fritt fram att tolka hur ni vill!

 

Deadline är 1 december (förlängd från 13 oktober).

 

Lägg upp videofilmen på Internet och skicka adressen (URL) till Tävling avslutad, e-postadress borttagen. Glöm inte att skriva vem eller vilka som står bakom produktionen!

 

Lycka till!

 

Med vänlig hälsning

tävlingsledningen på Voodoo Film

Peter Dahlgren & Ronnie Grahn (eller Pace & Ronnie som vi heter på forumet)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 5 veckor senare...

Det har varit mycket snack och lite verkstad. Många vill göra film kollektivt som detta men få bemödar sig att anstränga sig när det väl kommer till kritan.

 

Eller har jag fel? Motbevisa mig!

 

På grund av få inlämnade bidrag kommer tävlingen förlängas till den 1 december. All heder till er som redan lämnat in tävlingsbidrag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag vet precis hur det känns när alla säger att dom vill, men när man sätter igång och gör nåt får man ingen respons...

 

Jag hade gärna velat skicka in en film, men vet inte hur jag ska få upp den på internet. (är usel på allt som har med datorer att göra). Men ge inte upp. Om dom som vinner får massa credit så kanske fler vill vara med nästa gång!

 

Keep going. Jävla kul idé!

 

Om jag har tid och får hjälp av nån att lägga upp filmen så e jag med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låg nog mera åt det krångliga hållet för mig och mina.

Jag fick inte tiden då jag hade fullt upp med andra ansökningar och annat.

Men tanken jag hade från början utvecklades till en annan film, men det enda som kvarstod var en fisk. Den kommer snart upp på nätet så då får ni se själva.

 

För er som ställde upp önskar jag lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=max lauritzen]Jag vet precis hur det känns när alla säger att dom vill, men när man sätter igång och gör nåt får man ingen respons...

 

Jag hade gärna velat skicka in en film, men vet inte hur jag ska få upp den på internet. (är usel på allt som har med datorer att göra). Men ge inte upp. Om dom som vinner får massa credit så kanske fler vill vara med nästa gång!

 

Keep going. Jävla kul idé!

 

Om jag har tid och får hjälp av nån att lägga upp filmen så e jag med.[/citat]

 

 

Hur kan du ha missat våran site då!! http://www.sprocket.se

Länk till kommentar
Share on other sites

jag skickade in mitt bidrag sent igår men jag märkte till min fasa att jag haft problem med mail servern så jag hoppas att det funkar. Tror absolut inte på vinst men det var skönt att få tummen ur.... och göra något.

Föresten när kan man börja titta på filmerna, eller är det bara admins som kommer att göra det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...