Gå till innehåll

Baltic Storm


Mandork

Recommended Posts

Intresserar mig lite för vad ni här på forumet tycker om Jutta Rabe och hennes nya film "Baltic Storm" som handlar om Estonia olyckan.

Handlingen lär kretsa kring en journalist, Julie Reuter (Rabes alter ego), och en advokat, Henrik Westermark, som blir misstänksamma av politikernas mörkläggning av Estonia katastrofen. Reuter upptäcker att på båten fanns det två lastbilar fyllda med högteknologiska vapen, och de två huvudpersonerna bestämmer sig för att undersöka det hela mer noggrannt.

Tycker ni det är bra att genom att göra den här filmen hålla igång debatten eller håller ni med Kjell Sundvall som sa "det är så jävla snuskigt att göra en film om Estonia, tänk på alla anhöriga, jag blir så otroligt förbannad".

 

För ständigt uppdaterad information om filmen:

IMDb: http://us.imdb.com/Title?0313250

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag känner inte till hela situationen, men som jag ser det är det lite tudelat. Jag tycker visst man kan göra en film om Estonia, men då ska det handla OM Estonia och dess passagerare. Ungefär som man gör film om Titanic och diverse andra sjunkna båtar.

Att göra någon slags underhållningsthriller av det som det i alla fall verkar bli med Baltic Storm (oavsett Rabes tankar med filmen).

 

Detta är bara min ringa åsikt, och jag är inte insatt i debatten för fem öre. Men här har du det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har tidigare kommenterat Rabes tankar på att filma Estonia katastrofen och kan bara återigen säga att jag tycker det är beklagligt att någon kan skapa sig kändiskap på andras olycka. Tycker Jutta Rabe har skött sig dåligt från starten och hela tiden hetsat mot något hon inte kunnat bevisa. Hon säger hela tiden att hon har bevis men hittills har inget uppvisats som hållit i en domstol.

 

Hur diverse regeringar skött saken har väl inte varit helt lysande men att den svenska regeringen och haverikommissionen skulle ha mörklagt ett eventuellt bomdbåd är bara löjesväckande. Det är Ingvar Carlsson vi talar om - inte CIA eller George Bush. Tycker konspirationsteorier funkar dåligt i Sverige, det enda vi döljer i det här landet är höga fallskärmar, skumma politikerkräftskivor och kontokortsaffärer.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...