Gå till innehåll

Göra egna Vapen


ale..

Recommended Posts

  • 3 månader senare...
  • 6 månader senare...

Kar98-K98 är samma sak yes ^^

Men enkelt. Kolla på ett vapen du vill göra via google elr något liknande. Eller så hittaru du på ett alldeles eget. Men om du ska göra efter ett vapen som finns så kolla på bilder och liknande och försök dela upp vapnet i delar.

 

Såsom. Kolv. Maskineri. Magasin etc. Sen så bygger du vapnet del efter del och sätter ihop på bästa möjliga sett. Elr så kanske du delar upp det så två delar redan är kopplade?

Var Kreativ! Använd flera olika material , Inte bara trä rakt igenom. Det syns. Försök att bara ha trä på kolven och liknande om du nu ska göra ett gevär.

 

Håller på med ett själv faktiskt aningen slarvigt för att fördriva tiden med hjälp av trä och en leksaks kpist som varit trasig sen länge. Kan lägga upp bilder senare om någon är intresserad ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej

Vilket vapen tänker du på och när skall du använda det.

Mitt bolag hyr ut div vapen till filminspelningar mm för en billig peng.

Kontakta mig om du är intresserad

 

Carlos

 

Vad är det för vapen ni hyr ut? Har ni en hemsida? Annars så kanske du kan vara snäll och typ skriva upp en lista vad det är för exakta vapen:-).

Länk till kommentar
Share on other sites

Så här gör du:

 

Papprör, några träbitar, GIGANTISKA mängder byggskum, Easyfix, Elkablar, 2st 3m långa och största brädorna du hittar, en gammal hjulaxel i någon lada någonstans, färg, beslag:

 

Fixa och trixa och VOILA:

 

http://img292.imageshack.us/img292/7691/image4su4.jpg

 

..... Om du ska ha en kanon från 1600-talet alltså.....

 

;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Så här gör du:

 

Papprör, några träbitar, GIGANTISKA mängder byggskum, Easyfix, Elkablar, 2st 3m långa och största brädorna du hittar, en gammal hjulaxel i någon lada någonstans, färg, beslag:

 

Fixa och trixa och VOILA:

 

http://img292.imageshack.us/img292/7691/image4su4.jpg

 

..... Om du ska ha en kanon från 1600-talet alltså.....

 

;-)

 

måste säga att jag är grymt imponerad.

 

k98 tog typ 2 helger att göra kommer inte ihåg så mycket förutom att jag la upp bilder här i forumet nån stans.

Länk till kommentar
Share on other sites

hittade två bilder från bygget..

 

så ser den ut. k98.

 

stycke trä, svarva som fan, letade upp ritningar på internet, svarvade och putsade, svrvade metall rör två st som sitter ihop och gjorde kulan och laddnings grejen. funka fin fint, kunda ladda den men ingen avtryckar elelr dyl..

IMAG7096.JPG

IMAG7097.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt vacker, Tomtebo! :)

 

Tackar. måste säga att jag är grymt nöjd med den själv. Den är nog upphängd hos min kompis i hans rum. Folk trodde seriöst att den va äkta i början, det betyder ju att vi gjorde ett bra jobb :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...