Gå till innehåll

Få textstorleken att öka successivt


Recommended Posts

Hejsan.

 

jag jobbar med adobe premier 2.0, och jag har letat livet av mig hur man får en text att bli större medans tidrämsan går. Om ni inte fattar så ska jag dra ett exempel. När man t.ex. kollar på MTV ibland så visa de bilder. dessa bilder är stillbilder, fast de sakta/snabbt zoomar det in eller ut från bilden. På så vis känns bilden mycket mer levande.

 

Hoppas ni fattar, tacksam för svar! / Stridh

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har alla dessa kontroller i "Effects Control-panelen" och där väljer du "Motion". Du kan inte ändra storleken över tid i Title-verktyget.

 

Edit: Notera att om du förstorar texten kommer den att bli suddig och möjligen ngt pixelerad.

Då är det bättre att skapa en stor text till att börja med som du först förminskar.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är det jag kan tycka är lite dumt med premiere, att det inte finns någon timeline i title verkyget där man kan placera keyframes för att animera texten och på så sätt slippa animera texten efteråt i stället för att göra det på en gång... men det finns väl säkert en anledning till att man gjort som man gjort.

 

Abbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jupp, det kan jag hålla med om - det vore trevligt om det fanns. Men det är en stor skillnad att utveckla en "animerad" titler i jämförelse med en "statisk". Och Adobe har redan ett ganska bra title-animeringsverktyg i form av After Effects (som förvisso kostar en del...).

 

/ Max

Länk till kommentar
Share on other sites

oo ja. after effects är ju väldigt bra på det, jag kan bara känna att det ibland är lite svårt att veta vad man ska rendera ut det som från after effects till premiere. Dynamic link funkar ju fast det kräver ju en hel del utav burken. det är väl quick time som har funkat bäst hittils.

 

Abbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...