Gå till innehåll

Avatar nu möjligt att använda


Pace

Recommended Posts

Så kallade avatarer, en liten bild under ditt namn vid varje inlägg, är nu möjligt att använda. Inga begränsningar av avatarer kommer att göras i dagsläget, utan de faller under citaträtten i upphovsrättslagen. Överdrivet nyttjande av blinkande gif-animationer och annat störande kommer dock att "tas hand om". ;) Vi vill ha ett forum där alla ska känna sig välkomna och trivas som fisken i klorerat vatten.

 

Du hittar inställningarna för avatarer under kontrollpanelen (Redigera avatar).

 

För dig som inte vill se avatarer, signaturer eller bilder över huvud taget kan stänga av visningen av dessa. Inställningar för detta återfinns i din kontrollpanel (Redigera alternativ).

Länk till kommentar
Share on other sites

Förmodligen är jag bara dum i huvudet, men exakt VAR skall man ladda upp avataren? Jag kan inte hitta något uppladdningsformulär... Inte ens en sketen "browse"-knapp.

 

Har jag missat något, eller kan det vara så att våra rättigheter är felkonfigurerade?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ay, jag har precis upptäckt att man kan ha bild på sig själv vid inläggen. Men det funkar lite konstigt för mig. När jag är inloggad syns inga bilder på forummedlemmarna, men nu sitter jag vid en dator som inte är min, och då är inte onloggning automatiskt påslaget och då upptäckte jag att många har bild på sig själv. Men när jag loggar in försvinner bilderna. Hur gör man?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Men när jag loggar in försvinner bilderna. Hur gör man?[/citat]

 

Du har troligtvis inte avatarer aktiverade. Inställningar för detta finns i kontrollpanelen. Läs mitt första inlägg för instruktioner: ;)

 

[citat=Jag själv]För dig som inte vill se avatarer, signaturer eller bilder över huvud taget kan stänga av visningen av dessa. Inställningar för detta återfinns i din kontrollpanel (Redigera alternativ).[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=FredsAmiralen]Kan ni inte göra så att man ser avatar från början, och om man inte vill se dem så kan man ta bort det själv?[/citat]

 

Jo, fixat. ;)

 

Signaturer, avatarer och bilder är nu från början aktiverade för nyregistrerade medlemmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...