Gå till innehåll

Tekniskt haveri under onsdagen kl 14-22


Pace

Recommended Posts

Det var inte jag! :e

 

Skämt åsido, det blev ett tekniskt haveri på servern som forumet låg på. Det gjorde att forumet var otillgängligt mellan ungefär 14.00 och 22.30. Den övriga webbplatsen påverkades inte.

 

Leverantören säger att det var ett måndagsexemplar till server. Hur som helst, nu ska förhoppningsvis allt ticka på som vanligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade dom haft datan lagrad på super-8 film så hade det aldrig hänt.

 

Det har du rätt i! Jag ska genast överväga möjligheten att lagra inläggen på mikrofilm i stället, för allas bästa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det har du rätt i! Jag ska genast överväga möjligheten att lagra inläggen på mikrofilm i stället, för allas bästa.

haha... jag visste väl att min investering på super16uppkoppling skulle löna sig... med denna föreslagna mikrofilms-lagring så skulle det ju gå sketasnabbt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför skulle jag inte? Jag är ingen browser fan boy, så jag kör det jag har. Har såklart även Firefox och Opera. Men IE funkar bra.

 

hmmm...

 

Nånting med reklamen gör att min IE får spader på förstasidan sedan igår. Tvärhänger sig och vägrar svara.

 

tydligen inte;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte lyckats komma in i forumet på flera dagar för att IE hänger sig. Men, så googlade jag efter nått annat och fick träff på en länk som pekade direkt in i en tråd. Då kunde jag komma in. Jag tror det det hänger sig på adserver.adservinginternational.com som har nån java som hänger IE och ibland hela windows. Jag tror inte det är browserproblem utan javaapplet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte lyckats komma in i forumet på flera dagar för att IE hänger sig. Men, så googlade jag efter nått annat och fick träff på en länk som pekade direkt in i en tråd. Då kunde jag komma in. Jag tror det det hänger sig på adserver.adservinginternational.com som har nån java som hänger IE och ibland hela windows. Jag tror inte det är browserproblem utan javaapplet...

 

Japp, det är där det hänger sig för mig med. Sen kan du alltid komma in direkt på forumet med http://forum.voodoofilm.org/. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag gissade att det var java eftersom det står js i raden där ulr:en står längst ner i browsern. Jag kör IE7 med alla windowsupdate. Samma problem med vista som xp. (fast i dag gick det bra). Går man via http://www.voodoofilm.org går det inte att trycka på knapparna i fliklisten heller. Men efter ett tag går det, och trycket man på forum så återkommer adserver.adservinginternational.com med en lång lång efterpath som börjar med js-nånting. Jag kan inte skriva mer detaljerat eftersom jag inte kan titta efter samtidigt som skriver inlägg.

 

(fast i dag var det tradedoubler-nånting som stod där nere... men med js inom parantes)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns ingen javaapplet och jag har svårt att tro att koden är orsaken. Det är nog snarare en webbläsarbugg. Version?

Version: IE 7.0.6000.16546. Det händer i 32-bitsverionen och i 64-bitsversionen av IE både på XP x64 och Vista Ultimate x64. Opera fungerar utan problem.

 

Själv anser jag att problemet i första hand ligger hos http://www.voodoofilm.org då ju den är den enda sidan jag surfat in på med IE som inte fungerar och som får IE att sluta fungera. Problemet bör ju alltså lösas på voodoofilm.org. Det hänger sig på precis samma ställe för mig som hos Gorse.

 

Detta problem kom efter forumkrashen häromdagen och var första gången det hände mig på http://www.voodoofilm.org.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah, då vet jag vad det är och det är definitivt en bugg i Internet Explorer. Jag tog bort attributet defer="defer" från koden nu, vilket var det enda som ändrades under den dagen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Undrar om det blev bättre? Det enda som syns nu på sidan är:

----snip----

Hitta likasinnade

Om du inte h�ller till p� Voodoo Film (hemska tanke!) s� finns vi p� Facebook. Ocks�.

 

Voodoo Film p� Facebook

----snip----

 

Varken mer eller mindre. Men det är kanske nått annat fel?

Länk till kommentar
Share on other sites

Undrar om det blev bättre? Det enda som syns nu på sidan är:

----snip----

Hitta likasinnade

Om du inte h�ller till p� Voodoo Film (hemska tanke!) s� finns vi p� Facebook. Ocks�.

 

Voodoo Film p� Facebook

----snip----

 

Varken mer eller mindre. Men det är kanske nått annat fel?

Samma här, jag ser sidan en knapp sekund sedan byts den ut till det Gorse citerat ovan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, fler konspirationsteorier, det är alltid kul! :D (Jag tjänar oändligt mycket mer pengar på att låtsashacka Voodoo Film och länka till Facebook än att faktiskt försöka driva ett hederligt företag. Det är så mycket enklare. ;))

 

Testa att uppdatera er cache förresten. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...