Gå till innehåll

Tekniskt haveri under onsdagen kl 14-22


Pace

Recommended Posts

Ett tips: Byt till en annan webbläsare från Internet Explorer. Det här var en typisk bugg för Explorer, bland mycket annat, så jag föreslår att testa något annat tills åtminstone Internet Explorer 8 kommer ut (som ska baseras och fungera efter standarder, och inte efter eget initiativ).

 

Testa gärna följande: Mozilla Firefox eller Opera. De fungerar dessutom oavsett plattform.

Länk till kommentar
Share on other sites

Testa gärna följande: Mozilla Firefox eller Opera. De fungerar dessutom oavsett plattform.

Jag kör Opera sedan flera år tillbaks och är jättenöjd och rekomenderar den verkligen.

 

Det var på en dator som bara hade IE jag upptäckte felet och svor över att det inte var på min egen dator då jag laddat ner Opera på en gång. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Och dessutom: byt från IE så kommer alla vi som tvingas skapa eller underhålla hemsidor att älska er. :)

 

(Tack gode gud för att ingen av sidorna jag har hand om är kommersiellt inriktade. Det gör att jag faktiskt kan få koda dem korrekt - jag ser till att de (i stort i alla fall) fungerar för folk som envisas med att använda IE, men jag vägrar sitta och lägga på fulhack för att det ska se snyggt ut för dem också...)

Länk till kommentar
Share on other sites

Och dessutom: byt från IE så kommer alla vi som tvingas skapa eller underhålla hemsidor att älska er. :)

 

(Tack gode gud för att ingen av sidorna jag har hand om är kommersiellt inriktade. Det gör att jag faktiskt kan få koda dem korrekt - jag ser till att de (i stort i alla fall) fungerar för folk som envisas med att använda IE, men jag vägrar sitta och lägga på fulhack för att det ska se snyggt ut för dem också...)

 

Med den inställningen lär du inte behöva oroa dig för att överösas av kommersiella uppdrag i framtiden heller.

En del av att jobba professionellt med vad man än gör är att KOMA FÖRBI problem, inte ignorera dom.

Det kommer aldrig någonsin finnas en enda branch som är så perfekt standardiserad att allt "kan ske korrekt efter boken".

Jag gör fulhack dagligen för att mitt material ska fungera överallt. Skulle jag sluta med det skulle jag inte få mer jobb. Faktum är att jag tycker det är, efter frustrationen släppt & man hittat lösningen, ganska kul att arbeta när det är lite friktion så man aldrig börjar gå machinellt.

Den dag jag slutar tänka lägger jag ner jobbet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med den inställningen lär du inte behöva oroa dig för att överösas av kommersiella uppdrag i framtiden heller.

Tro mig, jag har inga som helst ambitioner att bli HTML-slav. :)

Hemsidorna jag talar om är nödvändiga ont - inget jag gör vare sig för att jag tycker att det är kul eller för att jag får en spänn för det.

En del av att jobba professionellt med vad man än gör är att KOMA FÖRBI problem, inte ignorera dom.

Det är skillnad på problemlösning och rent skitgöra. Varje version av IE är trasig på sitt eget fullkomligt odokumenterade vis. Att koma [sic] förbi IE:s problem innebär därför i praktiken att du får sitta och testa och sedan regressionstesta brute force-lösning efter brute force-lösning med x antal versioner (vilket bara i sig kräver fulhack för att de ska samexistera på en och samma dator) ad nauseam. I slutändan sitter man med något som fungerar halvbra över lag, är fullkomligt ounderhållbart, och förmodligen kommer att gå sönder så fort nästa version släpps.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oavsett webbläsare, är inte forumet lite ostabilt även nu?

 

Sedan flera dagar så kommer man in ibland och kan läsa trådar för att sekunden efteråt inte kunna läsa någonting. Det här händer mig på flera datorer med olika bredbandsleverantörer: "Sänder anrop till www.woodoofilm.org..." och där stannar det och man får lägga ner och komma tillbaka senare. Haveriet verkar hänga kvar med andra ord.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...