Gå till innehåll

Vad vill du läsa i vårt nyhetsbrev?


Pace

Recommended Posts

Ja, det stämmer. Exempel på innehåll hittar du på länken ovan. (Ett arkiv över nyhetsbreven kommer.)

 

Det är Ronnie som är redaktör för brevet så han bestämmer över innehållet. Jag gör bara som jag blir tillsagd. :birp

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det jag vill se hos vilken nyhetskälla som helst är naturligtvis nyheter som jag inte hittar någon annanstans.

 

Om jag skall vara specifik hade jag gärna sett tips om filmfestivaler, dels sådana som man kan skicka in sin film till (vilket man vill veta i god tid innan anmälningsdatum är passerat) och dels sådana där man kan se andra amatörfilmer.

 

I allmänhet kan väl sägas att det mesta som är intressant för filmskapare på amatörnivå är av intresse, men om informationen är sådan att man enkelt kan få den från dagstidningarnas webbsidor blir det genast mindre intressant.

 

Att däremot få veta att man har en månad på sig att göra en film med sin mbiltelefon och skicka in den till en internationell filmtävling tycker jag är intressant, och det är även sådant jag själv tipsar om på forumet de gånger jag stöter på informationen.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var en grymt bra fråga...efter lite klurande kom jag på att tips & trix alltid är väldigt välkomna!

Det finns ju linst lika många sätt att använda olika prylar som det finns användare, & många av dom har jömda funktioner som inte finns mä i manualen.

Exempelvis (även om dom inte är film-prylar as such) min ROland JUNO-60 har ett dolt läge för att spela på alla stämmorna unisont, en annan synth hade Pong inbyggt i teckenskärmen, & hela jävla WIndows (valfri version) är så fullt mä buggar & imbecilla lösningar så det är rent löjligt....& då har vi endå inte kommit till hur man tweakar en kamera för skumma effekter, MIDI/LTC-syncar Avid & andra saker som inte är helt självklara :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...