Gå till innehåll

Forum för filmer?


Pace

Vad tycker du om ett forum för filmer?  

29 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du om ett forum för filmer?

    • Skapa ett underforum till Filmcafét för specifika filmer
      13
    • Behåll det som det är, diskutera filmer i Filmcafét
      16


Recommended Posts

I ett filmforum är det naturligtvis snack om andra filmer, Hollywoodrullar och liknande.

 

Just nu läggs dessa i Filmcafét bland övriga filmrelaterade diskussioner. Men lilla_farbrorn, bland andra, hade ett förslag om att lägga dessa i ett underforum till Filmcafét.

 

Vad tycker du?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Att det är så få röster kanske betyder att många tycker som jag, nämligen att det inte spelar någon större roll? Det känns dumt att rösta när man varken fått höra för- eller nackdelar med förslaget. Det blir liksom att välja mellan alternativ mellan vilka man inte kan se någon egentlig skillnad.

 

Jag tror att debatt borde föregå omröstning, och blir det ingen debatt kan man lika gärna låta det vara som tidigare.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Tre röster? Kom igen. Här har ni chans att påverka. Ta chansen!

 

Om de inte röstar så är det väl för att de inte bryr sig. Och om du dubbelpostar känns det som att du bara vill att du vill ha massa röster utan något tycke.

 

Många sådana oprofessionella saker som jag märker på dig som administratör.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom diskussioner om specifika filmer (biopremiärer, dvd-släpp och sånt) är så vanliga tycker jag att ett separat underforum vore bra. Då kanske vi också skulle slippa alla dubbelposter som uppkommer relativt ofta när det är större filmpremiärer.

 

Detta tillsammans med att man använder filmtiteln som rubrik (+ eventuell diskussionsinriktning) tror jag skulle ge en väldigt bra överblick och samtidigt motverka att Filmcafé-forumet blir alldeles för rörigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom diskussioner om specifika filmer (biopremiärer, dvd-släpp och sånt) är så vanliga tycker jag att ett separat underforum vore bra. Då kanske vi också skulle slippa alla dubbelposter som uppkommer relativt ofta när det är större filmpremiärer.

 

Detta tillsammans med att man använder filmtiteln som rubrik (+ eventuell diskussionsinriktning) tror jag skulle ge en väldigt bra överblick och samtidigt motverka att Filmcafé-forumet blir alldeles för rörigt.

 

 

Jag tycker då i alla fall att detta lät alldeles utmärkt. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Röstade på att behålla det som det är.

 

Dessutom la jag ett första namn till min ignoreringslista. Väldigt skönt att slippa dennes kommentarer i fortsättningen. Se det som ett tips.

 

Nu gissar jag bara men ignoreringslistan gäller antagligen bara PM, inte foruminlägg. Förstå vad röriga diskussionerna skulle vara annars om en del medlemmar inte såg dem i sin helhet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu gissar jag bara men ignoreringslistan gäller antagligen bara PM, inte foruminlägg. Förstå vad röriga diskussionerna skulle vara annars om en del medlemmar inte såg dem i sin helhet.

 

Jodå, det gäller foruminlägg också =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu gissar jag bara men ignoreringslistan gäller antagligen bara PM, inte foruminlägg. Förstå vad röriga diskussionerna skulle vara annars om en del medlemmar inte såg dem i sin helhet.

 

Precis som Nemo sa - man slipper även se inlägg.

 

Inget problem om vissa diskussioner blir röriga. Dennes inlägg har aldrig varit seriösa och meningsfulla, så jag kommer därför inte missa några seriösa, meningsfulla diskussioner.

 

Varför reta sig på nån när man kan slippa?

 

Skönt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men vad händer om någon citerar denne person som kanske pratar om professionalism? då blir det ju till dennes inlägg och inte den irriterande individens? tille exempel nu kan jag fejka att någon med namnet "en vandrande myrslok kom för bi och" har skrivit något:

Blalblablala jag är en vandrande myrkäkarman

 

Då får ni ändå se dennes inlägg :q

Länk till kommentar
Share on other sites

Men vad händer om någon citerar denne person som kanske pratar om professionalism? då blir det ju till dennes inlägg och inte den irriterande individens? tille exempel nu kan jag fejka att någon med namnet "en vandrande myrslok kom för bi och" har skrivit något:

 

 

Då får ni ändå se dennes inlägg :q

 

Jo, men det följs oftast av att nån i detta inlägg argumenterar mot denne. Då slipper jag.

 

Dessutom slipper jag en meningslös avatar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...