Gå till innehåll

Text i perspektiv


GatoRojo

Recommended Posts

  • 2 månader senare...

Låter svårt.

 

Enda jag kan tänka mig är att parenta två olika lager och skriva expression som låter texten fortsätta över andra soliden när texter slutar på den första.

 

Testa på creativecow.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gjorde en liknande grej till en namnskylt för ett tag sedan. Ska se om jag kommer ihåg hur bara...

 

1. jag gjorde en comp med texten i dess fulla bredd.

 

2. jag importerade denna comp till ett gäng separata små komps som hade samma höjd men var bara bitar av den breda compen. I varje sån liten comp lineade jag upp den breda så att den bara visade upp det lilla som behövs.

 

3. importera alla dessa småbitar i din huvudcomp som är fullbred och animera dom i 3d som du vill. Om du vill ändra texten så är det bara att ändra detta i textens comp som gjordes i steg 1. (egentligen största anledningen till att jag inte bara gjorde texten i photoshop och hackade isär bitarna till separata filer... uppdraget var att göra nått som enkelt gick att uppdatera med andra namn)

 

Denna metod är lite krånglig kan tyckas, men fungerade hyffsat då jag tog på mig att göra namnskylten som skulle veckla ut sig som veckat papper.

 

Är väggen stillastående i bild så kan du också prova att ta in vita solids som agerar 3d-väggar, få dom osynliga, och projicera texten på dessa med modifierad camera-mapping liknande det som visas här: http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=22 . Det ska väl gå att göra med rörlig kamera men då måste man ju synka i ae-kameran i 3D rymd och det är inte det lättaste att göra utan 3D-tracking-mjukvara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...