Gå till innehåll

Kopiera dvd el. använda loggfil?


bengt20700

Recommended Posts

Vilket är bäst om man vill bränna ytterligare dvd-skivor från en renderad produktion på 30 minuter, antingen kopiera den brända dvd till ny dvd eller låta NERO bränna ut en gång till med redan sparat renderat material?

 

När kopieringen är klar i Nero ställs frågan om jag vill spara en loggfil, vad har jag för nytta av den? Däremot har jag sparat projektet i Nero Express 2.

Länk till kommentar
Share on other sites

När väl den första kopian är cachad så ska det inte vara några tidsskillnader mellan att bränna kopior och att bränna upprepade orginal.

 

Kvallitetsmässigt borde det vara (marginellt) bättre att bränna flera orginal eftersom det kan uppstå fel vid bränningen och läsningen av den brända skivan. Detta gäller särskillt om du bränner på höga hastigheter. (jag får ganska ofta valideringsfel på skivor som bränns i 4-8x)

 

Tänk även på att kopiering inte funkar om du valt att skapa ett kopieringsskyddat projekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...