Gå till innehåll

Besvärliga skådespelare


ale..

Recommended Posts

Hejsan:) ( Mitt första riktiga inlägg.)

Älskar att göra filmer men det sker inte så ofta då den enda personen som kan vara skådespelare i min film , min lillebror inte vill vara med. Han är riktigt envis och jobbig och negativ och tror att filmen ska bli ett fiasko. Visat honom hur bra jag kan göra en från början ganska dålig film i redigeringen m.m men hans negativa humör är kvar. Har någon ett bra tips på hur jag kan få honom mer positiv och villig att medverka i mina filmer ? Vore bäst om han själv tyckte det var roligt att göra filmer så man kanse ska ge honom en annan roll eller liknande? Alla tips/förslag tas emot med glädje:) // ale..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Som amatör filmare lägger jag aldrig energi på folk som inte vill. Då tar jag någon "sämre" (bättre) som brinner för uppgiften istället.

Sen när man får mer och mer att visa upp så blir det ju lättare att hitta folk.

 

Jag har samma problem själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Som sagt, byt bror.... eller jag menar skådespelare. Det finns en hel del där ute som vill stå framför kameran, båda bra och dåliga. Men du har nog svårt att hitta sämre än folk som inte ens vill vara med.

 

Om du verkligen vill ha med din bror är ett alternativ att locka med godis... fungerar alltid med min lillebror

 

Ett annat är att bara vara väldigt possetivt kringa filmandet. Om det nu är väldigt kul att filma så kommer han ju inte vilja missa det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som sagt, byt bror.... eller jag menar skådespelare. Det finns en hel del där ute som vill stå framför kameran, båda bra och dåliga. Men du har nog svårt att hitta sämre än folk som inte ens vill vara med.

 

Om du verkligen vill ha med din bror är ett alternativ att locka med godis... fungerar alltid med min lillebror

 

Ett annat är att bara vara väldigt possetivt kringa filmandet. Om det nu är väldigt kul att filma så kommer han ju inte vilja missa det.

 

Vad fan, varför får aldrig jag nåt godis för?

Länk till kommentar
Share on other sites

Utgår från att du är lite yngre så, jag förstår fullständigt ditt problem. Tror alla vi har varit med om det att man vill känna sig på den säkra sidan och vill ha med en kompis eller sin brorsa så man kan jobba med självkänlsan på topp. Att ta in en en ny skådis kanske innebär att folk tror att man är dålig osv.

 

Tror de flesta av oss har varit där. MEN! Chansar man inte, vinner man inget. DU lär dig bara utav dina misstag som gjorts i varje film så. Min personliga åsikt är att

 

Försök komma överens om en lösning, förklara läget för honom och kanske erbjuda honom en gentjänst.

Andra är att fatta mod och börja söka nya skådisar.

Det sistnämnda alternativet är den bästa lösningen för alla, för dig som får en skådis som brinner för det han gör, din brorsa som slipper vara med i dina filmer och den nya skådisen som får en roll och chansen att utveckla sig.

 

Fast det viktigaste är att du får erfarenhet. Förr eller senare är du tvungen att ge dig ut i den stora världen och börja jaga skådisar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Har aldrig hållt på med skådespelare framför videokameran men tog förr mycket porträttfoton. kan tänka mig att det är lite av samma relation mellan fotograf och aktör. Min erfarenhet säger mig att man måste bygga upp en relation och ett förtroende mellan fotografen och modellen. Modellen måste lita på fotografen och man skapar tillsammans bilden. Om man har lite diskussioner om filmen med skådespelaren kanske det är lättare att få med honom på projektet även om det är lillebrorsan. Alltså att han känner sig delaktig i hela filmen. kan det vara ett gott råd?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...