Gå till innehåll

Hur gör man igentligen för och eftertexter, (FCP6)


Octavianus

Recommended Posts

Det är så att jag håller på och lära mig final cut pro 6, allt går bra och så men hur gör man för och eftertexter på smidigaste sättet?

Måste man göra en bild i ett annat program och sen importera det till FCP, eller går det att göra enkelt i programmet? Just nu så behöver jag inte ha så himla snygga texter, då jag mer koncentrerar mig på filmen innehåll, detta får man lära sig ordentligt senare.

jag har tillgång till alla program som kommer med final cut studio 2, då jag fått låna en kompis licens, men har inga andra program. Möjligen att jag kan få låna ngt annat program om han har det, men vet inte riktigt.

Så hjälp mig, även om det verkar som en dum fråga, men jag e verkligen ny inom detta område.

Länk till kommentar
Share on other sites

I browser-fönstret: Flicken Effects

Klicka på Video genertors och sen mappen Text

 

Där har du lite varianter. Drag en effect du vill ha och släpp den på timeline i ett spår ovanför dina filmklipp. Dubbelklicka på effekten i timeline och du få upp den i Viewer-fönstret med flikar för inställningar.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...