Gå till innehåll

Firewire-drivrutinerna verkar vara borta...


Stoffie

Recommended Posts

Tja, har problem med att när jag kopplar in min DVkamera via firewire så kan jag inte använda den i premiere eller moviemaker. Jag har varit inne i kontrollpanelens "lägg till ny maskinvara" och där står efter en stund i hittade men ej installerade maskinvaror, med ett uttropstecken framför, "panasonic dvc". Det är jätteskumt eftersom kameran funkade för ett tag sen och jag har aldrig haft liknande problem.

Tänkte kolla om det finns något sätt att återfå denna drivrutin som det står saknas i "lägg till ny maskinvara", eller är enda sättet att ominstallera hela OS:et...Slipper gärna det om jag kan liksom...

Länk till kommentar
Share on other sites

Högerklicka och välj uppdatera drivrutiner. Välj automatiskt. Har du tur kommer de tillbaka. Ett annat trick kan vara att köra windowsupdate med kameran ikopplad. Välj expertmode och kolla sektionen med extra uppdateringar (hårdvara) om det finns nån drivrutin.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite Off topic men kanske kan någon hjälpa mig?

 

Jag har installerat in ett Firewire kort i min dator som fungerar. Senare när jag kopplar in HV20an med Firewire till datorn och senare går in i WMM säger den att den inte hittar något Device och att den kanske inte är korrekt ansluten.

 

Vad tusan är felet?! Är det någon inställning som måste vara på/av/ändrad i kameran eller npgot annat? SNÄLLA HJÄLP!!!

 

/Oscar

Länk till kommentar
Share on other sites

Ibland kan det hjälpa att koppla ur firewiresladden och sedan koppla in den igen, eller att stänga av kameran och sätta på den igen, eller starta om datorn.

 

När det gäller drivrutinen så kan man prova avinstallera den (högerklicka i enhetshanteraren och avinstallera) och därefter söka efter ny hårdvara.

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Finns firewirekortet i enhetshanteraren?

2. Plingar det till i Windows när du ansluter NÅGOT till firewire-porten?

3. Har du någon elak codec pack installerad (för att kunna se DivX/XviD/etc)? Om du har det, ta bort den omgående.

 

/M

Jag kopplade firewire kortet längst ner i datorn där bak om du förstår vad jag menar. När jag har DV locked börja det plinga och tjojta. Vad menar du emd fråga 3 :S? I am a sort of Newb :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kopplade firewire kortet längst ner i datorn där bak om du förstår vad jag menar. När jag har DV locked börja det plinga och tjojta. Vad menar du emd fråga 3 :S? I am a sort of Newb :P

 

No shit du är en "newb". Samma fråga i tre olika forum, räcker det inte i ett?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej :P För "personen" som kan detta kollar inte i alla och eventuellt så missar han det i ett forum om jag inte har spritt ut det ;)

 

Eller så läser man reglerna och följer dom, för allas trevnad.

 

2.1 § – Så kallade klicklänkar, spam, korspostning, kedjebrevsverksamhet, pyramidspel, utbjudning av sexuella tjänster är förbjudet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...