Gå till innehåll

Var kan man köpa GreenScreen?


Terzy

Recommended Posts

Har också provat en del vanligt tyg o färg men inte fått det att fungera klockrent. Sökte på nätet och hittade en duk som heter kromasoft. Den är inte mycket dyrare än vanligt tyg men mycket enkelt att keya! Kolla in http://www.ljudbalans.se, där köpte jag den.

 

Jag har fått det att fugera klockrent nu med IKEAs tyg. Typ 50 kr metern.

Det hänger nog mer på "keytekniken". =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej. Jag bygggde en egen greenscreen 3,3M x 2,3 med aluminium ram som man bara skruvar ihop och så sitter tyget med kardborre. Sitter även extra kardborre upptill för att sätta fast ett tjokt svart tyg som blockerar ljuset bakifrån så att man alltid har samma nyans.

Den sidan som är 3,3 M lång går att skruva ner i mitten. Så den längsta biten blir 2,3M vilket går in i min gamla volvo ;)

Jag bifogar 2 bilder på Ramen med tyget och 1 på studion där vi filmade senast så att ni ska se nyansskillnad. Har en rulle på 120M av det tyget den är bara 1 meter brett men går bra att sy ihop det så som jag gjorde.

GreenScreen2.jpg

GreenScreen3.jpg

GreenScreen1.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu snackar vi riktigt coola grejer.

Jag la upp en video på en produkt som jag tror ni kommer att gilla.

http://www.zyx-graphics.se/Chroma.html

 

 

jo jag har beställt lite brochyrer där ifrån men det är nog inte den prisklassen en vanlig amatör

som en annan har råd med. men när jag blir miljopnär då blir det nog en beställning.

 

föresten har fått hem min stora green screen duk nu har riggat upp lite hemma ska börja provfilma nu får vi se.... :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Jag köpte ett duschdraperi på IKEA för 29 kr =)

Perfekt grön färg, men det var en massa veck på den eftersom den var ihopvikt och det var plastigt material. Det går nog att göra jävligt roliga grejer på den för mig som är greenscreen-amatör. Med rätt belysning då.. får använda många bordslampor.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...