Gå till innehåll

Manus: Vibrations (2 sidor)


00Bengtsson

Recommended Posts

Arbetstitel: "VIBRATIONS"

Längd: 2 sidor.

Version: Version 3.

 

 

Såhär lagom till Alla hjärtans dag känns det lagom att posta denna. Säkert fler av er som känner lika som huvudkaraktären i manuset.

Då kanske det här kan vara en liten tröst, eller åtminstone citatet som manuset bygger på...

 

 

"Tjejer är som bussar.. missar man en kommer det alltid fler..."

 

 

 

Kom med synpunkter på manuset! Tacksam för all feedback och förslag på förbättringar!

Goda som mindre bra! ;)

 

 

Uppdaterad med ny version för de som vill läsa. Inga större ändringar, småfix.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar det som fan. Tycker att det är riktigt grymt.

 

En liten detalj jag tänkte på bara. Skulle det inte vara bra att få in den där texten på något snyggt sätt? Tjejer är som bussar......"

 

Kanske inristad på träbänken i busskuren, eller varför inte klottrad på själva kuren.

 

Kanske inte allt för uppenbart, utan mer som en detalj, eller så visar man det verkligen, eftersom manuset funkade ju suveränt när jag redan visste att det var det ordspråket som filmen baserades på.

Länk till kommentar
Share on other sites

När jag läste manuset förstod jag ingenting och inte heller slutet, men när jag sedan läste ordspråket tycker även jag att det var en bra film :) Men precis som Nemo säger, så skulle det kanske vara inristad på träbänken eller liknande för att det är inte så uppenbart annars att det byggde på ordspråket :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kanske bara är jag men varför står det ”intro” i scenhuvudet? Ska det inte stå typ ”landsväg” eller liknande?

 

Ankommande inte ankomande

 

Satt och irriterade mig lite på ”klipp till” samt ”sky movments”. I scen 9 så skippade jag ”klipp till närbild” och jag ”såg” ingen skillnad.

 

Tycker att det ser ganska bra ut men som sagt, det är lite otydligt. Som Nemo säger... men det är viktigt att det inte blir övertydligt. Satt och funderade om man skulle kunna ha olika reklam på bussarna, tex för shampoo så att det är en storbild av olika kvinnor på varje buss?

Länk till kommentar
Share on other sites

Satt och funderade om man skulle kunna ha olika reklam på bussarna, tex för shampoo så att det är en storbild av olika kvinnor på varje buss?

 

Skulle kunna funka.

 

En annan idé är att fylla ut den tomma tidtabellen med typiska kvinnliga namn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske vore en idé att ha olika sorters bussar, en gammal rucklig buss är ju då en gammal kvinna jämförelsevis, en liten folkabuss alternativt skolbuss blir ju då en liten flicka (Men då blir det ju sjukt) En brittisk buss (uppenbart en brittisk tjej ;)) etc för att ge bussarna olika personligheter? Kräver väl lite mer, men det kan det vara värt =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså jag måste säga det här, fan vad det ser ut som Arnold Schwarzenegger på din bild (Andreas sjoeberg). Haha, tänkt på det ett tag nu.

 

Tillbaka till manuset. Det där med olika "personligheter" på bussarna lät ju inte helt dumt. Annars gillar jag det verkligen i alla fall, det är definitivt bra som det är. Good job.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kanske bara är jag men varför står det ”intro” i scenhuvudet? Ska det inte stå typ ”landsväg” eller liknande?

 

Oj, gick lite väl snabbt att posta den. Såg det inte det förns nu, ska ändras. Likaså de övriga scennamnen.

 

 

 

Kräver väl lite mer, men det kan det vara värt =)

 

Haha.. jo... lite mer =)

 

Annars var det en skön idé! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

läste inte din logline innan jag läste manuset.. och då blev mitt intryck: förvirrande, upprepande scener, kamera och skådespelaranvisningar som ändå inte kommet att följas..

filmen saknade poäng. vad var det som hände? varför kom han plötsligt på en buss? varför kommer han inte på de andra bussarna?

kan nog jobba lite mer med det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen blir rätt obegriplig om man inte vet att den bygger på "ordspråket". Du kanske rent av ska börja filmen med ordspråket? Eller i alla fall lägga det i slutet, innan eftertexterna, så att tittaren får en liten aha-upplevelse och fattar vad allt handlade om.

 

Sen är scenrubrikerna konstiga. Det som ska stå efter "EXT." är vilken plats scenen utspelar sig på. Så i det här fallet skulle alltså alla scenrubriker vara "EXT. BUSSHÅLLPLATS - DAG".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...