Gå till innehåll

Musik till grabbens innebandyfilm


Navahos

Recommended Posts

Hur är det?

 

Visst får man använda skyddad musik om man bara har några sekunder? Eller hela refränger?

 

Filmar grabbens innebandymatcher och ska sedan klippa ihop en presentation av deras innebandylag som då ska säljas på skiva(för att få lite klirr i lagkassan). Konsumenterna blir föräldrar, mor & farföräldrar och de närmast sörjande:-)

 

Vore lite coolt med lite 80-tals rock till matcherna.

 

/En fundersam pappa

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Navahos

 

Är det 80-tal som gäller för filmen eller kan du tänka dig lite annat också?

Kanske jag kan producera fram ett par låtar som eventuellt kan vara av intresse.

Kul att deltaga och eventuellt sprida min logg som reklam på productionen som tac (gentjänst).

 

Jag producerar musik till en del film efter önskemål.

 

Själv som ledare för bandylag gör man ju allt för grabbarna i laget för att kunna få lite klirr i kassan. Känner att det är ett stark ändamål.

 

 

Mvh

Oiva merta

Merta Music

http://www.mertamusic.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Indeed, kravet för att använda nån annans verk är att det är fullständigt omöjligt att identifiera.

Betyder att man kan torska om man så bara snor en eenda trumma om den inte är helt oprocessad preset i nån trummaskin.

De flesta som skulle överväga att korpa från andra kan inte avgöra en sån sak, så generellt gäller;

Får fel folk reda på det & vill statuera exempel, your fucked.

Personligen vet jag inte hur stor risken är för en sån här liten produktion, men jag känner till några skolor som torskat med ful programvara, så risken finns att dom inte är möe blidare mot föreningar.

 

Förresten, är det du personligen eller bandy-föreningingen som får pengarna?

Oavsett, det finns hur många pudelband som helst utan kontrakt men sug efter publicitet & många av dom är skickliga.

http://www.mp3.com är ett ställe att leta, men finns många för amatörer om man bara letar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för alla svar tyvärr så är det bråttom eftersom filmen ska ut om 2veckor (alla klipp är redan klara). Oiva...jag ska tänka på dig i framtiden då jag har lite annat på "G". Tack för att du tänkte ställa upp , men eftersom tiden är knapp hinner vi inte med musiken den här gången (om du inte redan sitter på några färdiga rocklåtar).

 

MVH

 

En upplyst far

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...