Gå till innehåll

crysis


jepser

Recommended Posts

Hej! Någon som spelat det ganska nya spelet Crysis från EA. I alla fall så laddade jag ner demot till det för att testa. Jag installerade och började spela. Alla bakgrundsprogram stängde jag ner, jag hade bara själva spelet uppe. Endå hackade det när man gick och vred gubben osv.

 

Detta är det systemkrav som de rekommenderar:

Recommended Requirements

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

RAM: 1.5Gb

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Software: DX10 with Windows Vista

 

Jag har:

AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core 4400+

2 gb ram-minne

NVIDIA GeForce 6150SE nforce 430

windows vista

260 gb minne

 

Då ska det väl inte hacka? Vad kan det annars bero på?

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Dit graffe-kort är ALLDELES för långsamt. Vad fasen, det hackade på min burk emellanåt (QX9650 Quad Core 3Ghz med 8800Ultra och 6GB ram). Sänk allt till lägsta kvalitet och kör på lägsta upplösningen så kanske det funkar...

 

För övrigt är spelet tok-för-kort....

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns ingen dator idag som detta spelet flyter bra på. Oavsett om du har 3870 X2 klarar den inte av duglig fps (60-80) i Very High DX10. Men de har med och göra att spelet är dåligt optimerat, och att Crytek snackar mycket skit i förtid. :) Man vill ju inte spela på Low, då är spelet inget och hurra över.

Blir väl bättre med tiden då de kommer fler "superkort" nu i februari-mars månad, b.la. Nvidias nya värsting 9800GX2. Fast å andra sidan så måste man ha en prolle som matchar också så de kostar och ligga på topp. ;)

 

Förstår faktiskt inte hur du ens fick igång spelet. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

hur i helvete har du 260 gb minne? ;D

 

btw: spela spelet med lägre grafik inställningar kanske?

 

Jag lyckades spela spelet med min skit dator liksom. ligger under rekommenderat så...

sitter på en amd 64 3200+, (2.1ghz)

2gb minne, 250gb hdd och ett

qaudro fx 550 kort. 256mb.

 

Det är rätt dåligt för att vara din superdator ;) men jag kunde spela demot iallafall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Någon som spelat det ganska nya spelet Crysis från EA. I alla fall så laddade jag ner demot till det för att testa. Jag installerade och började spela. Alla bakgrundsprogram stängde jag ner, jag hade bara själva spelet uppe. Endå hackade det när man gick och vred gubben osv.

 

Detta är det systemkrav som de rekommenderar:

Recommended Requirements

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

RAM: 1.5Gb

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Software: DX10 with Windows Vista

 

Jag har:

AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core 4400+

2 gb ram-minne

NVIDIA GeForce 6150SE nforce 430

windows vista

260 gb minne

 

Då ska det väl inte hacka? Vad kan det annars bero på?

 

Mvh Jesper

På options ska det finnas någon knapp som man ska trycka på så anpassar sig spelet efter din dator. Om du inte hittar denna knapp så tar du all graffik och ljud inställningar på det lägsta, alltså low.

/Oscar

Länk till kommentar
Share on other sites

På options ska det finnas någon knapp som man ska trycka på så anpassar sig spelet efter din dator. Om du inte hittar denna knapp så tar du all graffik och ljud inställningar på det lägsta, alltså low.

/Oscar

jag har redan allt på lägsta, jag har aldrig testat med det bästa...

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte om jag skulle vilja säga att Crysis är speciellt ooptimerat... Tror inte att nån på fullt allvar blir förvånad över att krävs lite för att det ska flyta när man väl ser hur extremt snyggt det är när man kör ultra high-configs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom min Quad 3Ghz / 8800 Ultra hackar ibland så är det inte troligt... men det kommer definitivt att funka bättre än det andra. Och det beror ju givetvis på vilken upplösning du kör.

 

/Max

 

Men hur kan det göra det? Det står ju att man bara behöver ett NVIDIA GeForce 6150SE nforce 430. Det jag skrev är väl bättre en det som de rekommenderade. (Gainward BLISS GeForce 8500GT 512MB DDR2 TV-out HDTV DVI RETAIL PCI Express). Då ska det väl inte hacka?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett GeForce 8800GT 512mb är ett bra val. Kostar inte överdrivet mycket men är ett väldigt trevligt kort. Se till att du tar 512an och inte några andra då de är äldre och sämre.

 

Edit: Dom kan ha kommit ut med nya GT-kort med mer än 512, vet inte säkert. Är inte så uppdaterad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket! :D

 

Men vad sägs om detta, det är visserligen 8600Gt men den har 1024 mb istället för 512. Är det stor skillnade på 8800 hc 8600? :)

 

Gainward BLISS GeForce 8600GT 1024MB DDR2 TV-out DUAL DVI RETAIL PCI Express

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...