Gå till innehåll

Bildskärm för redigering av HD-matrial.


rsh

Recommended Posts

 

Btw, de låter som om du tror att bara för att man har en 24 tums skärm så måste man SPELA i 1920x1200. Det är isf fel, skärmupplösningen ska köras i native vilket är 1920x1200 på en 24 tummare. Men du behöver ju inte köra den upplösningen i spelet, det är något helt annat. Det är som säga att du måste kolla på filmer som är 1920x1200 bara för att du sitter på en 24 tummare. Filmer i standard PAL upplösning (720x576) kan se bra ut på en 24 tummare, likaså spel som körs i ex. 1440x900 kan de bra ut på en 24 tummare.

 

Ja nu när du säger det så låter det ju vettigt, jag tänkte inte så långt. Tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte nyligen en Lenovo L220X (22") att kombinera med min äldre Samsung 205BW (20"). Lenovon har S-PVS panel (äkta 8bit färg dvs), mycket bra kontrast (1200:1) och ljusstyrka (325 cd/cm^2) samt 1920 x 1200 i upplösning trots 22". Gick loss på ca 4000 kr. Är mycket nöjd med den! Ingen backlight bleeding heller.

 

Nu inser man dock hur pass bra den gamla skärmen är ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte nyligen en Lenovo L220X (22") att kombinera med min äldre Samsung 205BW (20"). Lenovon har S-PVS panel (äkta 8bit färg dvs), mycket bra kontrast (1200:1) och ljusstyrka (325 cd/cm^2) samt 1920 x 1200 i upplösning trots 22". Gick loss på ca 4000 kr. Är mycket nöjd med den! Ingen backlight bleeding heller.

 

Någon som vet hur älenovon stå sig jämfört med nya Benq E2200HD? Benq har inte riktigt lika bra värden men är å andra sidan en 16:9-skärm med Full HD vilket verkar praktiskt för mina syften.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...