Gå till innehåll

Dolly?


Luke

Recommended Posts

Jag gjorde en dolly till min förra inspelning, det var inte så jätte svårt om man är händig som jag =D. Den funkade helt okay, men då använde inte vi räls som jag skulle tro är riktigt bra. Jag kan rita en liten ritning och lägga upp senare... tyvärr blev dollyn stulen under inspelningen som var värd cirka 300 kr... RIP =/

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Jag har byggt en dolly för inomhusbruk men skall byta hjulen på den så den fungerar ute ochså. (Har hjul från en gammal arbetsstol)

Jag ska lägga upp lite bilder och exempel på den.

 

Det är ingen stor grej. I princip är det en platta där du fäster fast stativet och bara kör på. Det är lixom inget avancerat men det funkar hyggligt.Den tog 2 timmar att bygga till och med minddre tror jag.

Jag använde:

En skåpdörr

Fäste för toalettrulle hehe

Arbetshjul

Skruvar&spik

 

Bilder och videoexempel kommer...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Men en kundvagn fungerar väl ändå inte!? Det är ju det skakigaste som finns.. går ju knappt att köra dem rakt fram.

Då är det väl bättre att hålla i kameran och gå själv.. det blir aldrig särskilt skakigt för mig. Om man bara håller den med båda händerna så fungerar det väl? ..om man inte ska göra snabba åkningar förstås.

 

Man måste iofs ha lcd-skärm om man ska göra åkningar med händerna för annars om man ska hålla ögat vid sökaren blir det aldeles för ostadigt..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Haha, i min senaste inspelning kom vi på mitt i att vi skulle ha en åkning runt skådespelarna som stod i mitten av en stor sal. DÅ tog vi vad som fanns och det var två av skådespelarna som itne var med just då och ett pingisbord så fick de putta runt mig :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...