Gå till innehåll

Tv kort problem?


FILM_Master

Recommended Posts

Jag har nu skaffat ett tv kort, där kommer färg när jag kör vi antenn men det kommer ingen färg när jag kopplade min vhs med en s-video elr rbg kabel vet nån varför?

Inget svar på länge=tråkigt. Jag antar att det är någon form av signalproblem. Har du kollat alla inställningar på mottagningen för kortet. Det brukar gå att ställa in tv system PAL-B/G ska vara rätt och sedan kan man trixa med composit RGB inställningar. Sedan kan det vara glapp i din s-video kabel? När jag tänker efter så kan också det finnas någon inställning på videon. Inte mycket till hjälp men i alla fall ett svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har din VHS-video verkligen S-Video utsignal eller RGB ut? Om det inte är en SVHS-maskin så är det oftast endast kompositvideo ut i scartkontakten, och i så fall får du koppla till kompositingången i TV-kortet (oftast gul RCA-kontakt).

 

Om din videobandspelare har S-video ut via scart kan det ändå behöva aktiveras i någon meny i videobandspelaren (ibland kan man välja vad som ska skickas ut och tas in på scart-kontakterna). Jag tror det är ganska ovanligt med RGB utsignal från en VHS-bandspelare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...