Gå till innehåll

Svävande föremål


3d-intresse

Recommended Posts

Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps.

En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps.

En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt.

 

 

G O O G L E

 

"Svävande bil Kopps"

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps.

En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt.

3D intresse? frågan är ju vad du vill, 3D är ju avancerat där du gör egen film typ schrek. Eller gör 3D-klipp för att lägga in i film. Flygande bil kan man göra i aftereffects och photoshop eller liknande program. Frilägg bilen från ett fotografi (ta bort bakgrunden ) Behöver ju inte vara någon blue eller green bakgrund. After effects är perfekt sen. Film blandat med foto, flera lager.

/nils

 

ps. om du är nybörjare? måste du skilja på 3D och andra program. 3D är avancerat, efterfrågad kunskap. dataspel bl.a

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...