Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Svävande föremål

Besatt medlem
    Reg.datum
    jan 2008

Standard Svävande föremål

Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps.
    En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt.
    Senast redigerad av 3:d-intresse den 2008-01-05 klockan 12:49. Anledning: stavfel

Besatt medlem
    Reg.datum
    apr 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av 3:d-intresse Visa inlägg
    Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps.
    En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt.

G O O G L E

"Svävande bil Kopps"
    - The comment above does not necessarily reflect the opinions of Voodoofilm
    99 står inte för mitt födelseår o.O

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2007

Standard

Bilen vet jag inte men när det gäller föremål tex glas löser väl green screen och fiske tråd det mesta?
    "I never learned anything at all in school and didn't read a book of pleasure until I was 19 years old." - Kubrick

Medlem
    Reg.datum
    jan 2006

Standard

Bilen kan man ju antingen ställa framför en greenscreen, eller så får man animera den, samt hjulen.
    turtle productions

Besatt medlem jernby films avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av 3:d-intresse Visa inlägg
    3D intresse? frågan är ju vad du vill, 3D är ju avancerat där du gör egen film typ schrek. Eller gör 3D-klipp för att lägga in i film. Flygande bil kan man göra i aftereffects och photoshop eller liknande program. Frilägg bilen från ett fotografi (ta bort bakgrunden ) Behöver ju inte vara någon blue eller green bakgrund. After effects är perfekt sen. Film blandat med foto, flera lager.
    /nils

ps. om du är nybörjare? måste du skilja på 3D och andra program. 3D är avancerat, efterfrågad kunskap. dataspel bl.a
    Senast redigerad av jernby film den 2008-01-07 klockan 11:08.