Gå till innehåll

Fråga om Green/blue-screen


3d-intresse

Recommended Posts

Vad finnas det för program som är bra om man vill använda sig av en så kallad geen-screen. Villa ha ett bra program där man kan t.ex filma någon person som aggerar framför en sådan duk,eller bakgrund,och detta ska ske utan skarvar och centimeterstora pixlar som fladdrar runt. Och vad är bäst? Sådan blå bakgrund eller grön?Någon som vet?Eller bara har tips eller något??

För övrigt har jag redan ett grönt lakan...eller duk som är till för filminspelning,men inget program fört.Undrar om kanske blou-screen vore bättre,eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad finnas det för program som är bra om man vill använda sig av en så kallad geen-screen. Villa ha ett bra program där man kan t.ex filma någon person som aggerar framför en sådan duk,eller bakgrund,och detta ska ske utan skarvar och centimeterstora pixlar som fladdrar runt. Och vad är bäst? Sådan blå bakgrund eller grön?Någon som vet?Eller bara har tips eller något??

För övrigt har jag redan ett grönt lakan...eller duk som är till för filminspelning,men inget program fört.Undrar om kanske blou-screen vore bättre,eller?

 

Hej, ser att du nyss startat som nybörjare här. Den fråga du ställer är en av de vanligaste på detta forum. Sök på green screen och du kommer få flera timmars läsning om vad som är bäst och hur det funkar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad finnas det för program som är bra om man vill använda sig av en så kallad geen-screen. Villa ha ett bra program där man kan t.ex filma någon person som aggerar framför en sådan duk,eller bakgrund,och detta ska ske utan skarvar och centimeterstora pixlar som fladdrar runt. Och vad är bäst? Sådan blå bakgrund eller grön?Någon som vet?Eller bara har tips eller något??

För övrigt har jag redan ett grönt lakan...eller duk som är till för filminspelning,men inget program fört.Undrar om kanske blou-screen vore bättre,eller?

 

greenscreen är bättre till dv enligt vad jag hört, och är dessutom inte lika ljuskänsligt dock blir det lite "grynigare" än bluescreen, som det stavas, inte blouscreen ;)

 

måste tillägga att det väl är värt att testa greenscreenen innan du inhandlar bluescreen?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ja.. Det finns hur många program som helst..

 

Själv använder jag after effects och sony vegas..Men sen så finns det ju gratis program som wax..Movie maker har ju en bluescreen funktion..inte den bästa men den funkar..

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...