Gå till innehåll

Blender med composing


Stefan_holst

Recommended Posts

Jag tittade in på Blenders hemsida för att se om det blivit några framsteg i detta öppna källkodsprogram. Blev mycket imponerad man kan göra nästan allt med detta program. Det finns tillockmed en compositing del som ytligt påminner om Autodesks Toxic och Combustion.

Det är nog dock inte en ersättare helt och hållet till dessa program inkl. After Effects utan mer för att komponera samman foto och 3d.

Själva interfacet är ju lite anorlunda men det är ju helt intressant för någon i indie filmbranschen med intentioner att använda CGI.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tittade in på Blenders hemsida för att se om det blivit några framsteg i detta öppna källkodsprogram. Blev mycket imponerad man kan göra nästan allt med detta program. Det finns tillockmed en compositing del som ytligt påminner om Autodesks Toxic och Combustion.

Det är nog dock inte en ersättare helt och hållet till dessa program inkl. After Effects utan mer för att komponera samman foto och 3d.

Själva interfacet är ju lite anorlunda men det är ju helt intressant för någon i indie filmbranschen med intentioner att använda CGI.

 

Ja, blender kan allt ;)

 

http://i195.photobucket.com/albums/z189/ruis3rra/logo_blender.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Ahh, sommaren 2006 var jag rena Blender beundraren. Jag satt inne HELA sommarn och grejjade med Blender. (Startade då ett forum som krascha direkt xD). Snacka om minnen. :) Undra om man ska ta och göra om det...

 

Men iallafall Blender är fruktansvärt bra för att vara ett open source program. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...