Gå till innehåll

Hur man gör fake blod.


TDA

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

Hmmm... En liten grej bara.

 

Jag blandade precis ett paket JO juice... den som heter festivalnektar.

 

Om man bara gör en en yttepyttegnutta tjockare så såg den identisk ut med det var som kom ur operationssåret när jag fick sårinfektion efter operation.

 

Så alla gorefantaster, kanske ser det vettigt ut på bild också. Det smakar ju gott så det är ju, om det fungerar, en av de trevligare substanserna att ha i mun osv....

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Juice som blod, smart idé, det är ju nyttigt också :D

Fast brukar inte juice vara väldigt kladigt när det gäller typ trä golv?

 

alltså jag brukar inte hälla ut hela juice paket på golvet bara för att testa utan man har ju råkat spilla ibland ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nackdel med karamellfärg är ju att det färgar ganska bra. Men har man inget emot rosa hud så är det väl bara att ösa på. :)

nja, om du blandar karamellfärg och sirap går det att ha på vita t shirts utan att det färgar av sig, jag har testat, bara prövade att låta tshirten ligga 5 timmar, och jag kunde tvätta av blodet med vatten efteråt ändå, nackdelen tycker jag är att sirapen kladdar ner hela huset, särskilt om man som jag gjort en egen sprutflaska bestående av en saftflaska med hål i korken :P ett bra recept är att köra på är 1 flaska sirap ( öka på mängden på ingredienser efter behov) 4 flaskor röd karamellfärg 2 gul karamellfärg en halv deciliter potatismjöl 4 deciliter outspädd saft en deciliter av nån form av röd drinkmix ( borde egentligen funka som saften men jag skriver med det eftersom jag gjorde så) lätt att ta bort från kläder :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
Gör som jag, köp koblod(!)

 

Billigt och så är det dessutom äkta och är kolugnt att ha i munnen, inga problem för den djärve.

 

låter nice å hade inte bangat det, kan rätt lätt få tag i det åsså så jag har funderat på det själv, men en sak har fått mig att tveka lite, å de e bl a hur länge håller det sig? kan det innehålla bakterier så jag får sprut**** i en vecka? xP etc..

Länk till kommentar
Share on other sites

ja rent praktiskt sätt så borde man ju börja blöda om flaskan går sönder i huvvet på en, flaskan blir ju i så många bitar och det är antagligen fler än en som går mot huvvet och skär upp lite! Men rent tioretiskt sätt så borde man väll dåsa av, av en flaska som Krossas mot huvvet...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Sirap och karamelfärg (som andra nämnt) funkar bra. Kanske lite off-topic men jag undrar om någon vet ifall man nödvändigtvis börjar blöda om någon krossar en flaska i ens huvud? Eller kan man komma undan med en bula? :D

 

 

 

För sök att gjuta en flaska med sockerglas, för det gör inte ont och den går sönder lätt!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jaså? Det var ett bra tips tack! Men vet du/ni vars man kan beställa eller ladda ner ett program för specialeffekter och allt det där... Har själv försökt hitta men hitta inget! Skulle verkligen vara tacksam om ni svara!

 

//Lovisa

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaså? Det var ett bra tips tack! Men vet du/ni vars man kan beställa eller ladda ner ett program för specialeffekter och allt det där... Har själv försökt hitta men hitta inget! Skulle verkligen vara tacksam om ni svara!

 

//Lovisa

 

Det finns mängder, men frågan är hur bra program du vill ha och om du är villig att köpa det (lagligt) eller ladda ner (olagligt eller väldigt dåligt fast gratis)

 

Ska du ha lagligt så kan jag ju nämna Adobe after effects, detta är visserligen svårt att lära sig och kostar mycket. Men titta under digitala effekter och compositing- forumet så lär du hitta en hel drös av andra program, läs också här innan du går in och tittar:

 

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=9520

 

Och när du vet vad du vilket program du vill ha så kan du ju ladda ner demos på det från antingen deras hemsidor eller http://www.download.com

 

När du hittat något du gillar och lärt dig, så köp det... (jag är rädd att jag får smisk av moderatorerna om jag tipsar om dem olagliga ställerna att ladda ner dem från...)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...