Gå till innehåll

"Cappa" Canon A1 film från annan kamera?


audition

Recommended Posts

Har berättat tidigare att jag tänker skaffa en Canon A1. Men nu börjar jag bli tveksam.

Läste någonstans här på forumet att eftersom A1:an kör med nåt sorts fejkad elektronisk progressivt läge går det bara att ex. cappa in materialet från A1:an.

Det verkar idiotiskt och innebär att den bandare man har inte kan användas. Jag själv använder en gammal dv kamera att cappa in materialet från - Det funkar då inte heller om man filmat med A1:an.

 

Får nog tänka om och se efter en annan kamera.

 

Eller...?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har kollat in en vad jag tror värdig ersättare till A1:an. Sonys beprövade FX1. Hittade den till ett bra pris dessutom 28.200:- Sprojlans ny.

Sony FX7. Är det nån som provat den förresten. Mindre till storleken än FX1 men verkar klara allt lika bra, to.m med bättre zoom?

 

Går det bra att cappa in HD-filmmaterialet som är filmat med någon av dessa Sony från en icke HD kamera med bibehållen kvalitet?

Sony_HDR-FX7 copy.jpg

XH_A1 copy.jpg

001 copy.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Sony FX är bland de första HD kamerorna som kom på HD marknaden. Att köpa den över en A1 är inte igenomtänkt. Läs mer om det du kallar fejk här: http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=118743

 

FX filmar 50i och du får då konvertera den till 25p och det resultatet är inte bättre än A1 snarare sämre (tekniskt). Sedan kan jag bara rekommendera dig att ringa de bättre video ställena som finns över de rekommendationer du kan få här på forumet. (Det finns många bra, men också på tok för mycket osunt.)

 

Hör med http://www.lrtv.se de kommer hjälpa dig göra ett bra val.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...