Gå till innehåll

Kanal 5 "utskuren 5:a" i After Effects


AndreSjöström

Recommended Posts

Hej, jag är en glad amatör som försöker lära mig After Effects, känner själv att jag börjar få relativ koll på programet med hjälp av diverse tutorials.

 

En polare har bett mig göra en liten annimering till hans film.

 

Tänkte då göra nått i stil med kanal 5´s annimering när dom skär ut en 5:a fast hade själv tänkt göra med ett lite mer avancerat mönster.

 

Tyckte min tanke var god och att det borde väl inte vara några större problem att knåpa ihop en kväll.

 

Men har suttit nu ett tag och känner mig helt nollad.

 

Är det någon som har tips på tillvägagångs sättet om nu någon förstår vad jag menar.

 

Tex, tips på hur jag får till gnistor på ett snyggt sätt? Hur får jag gnistorna att följa med själva mönstret?

 

Tack för ni tar er tid!

 

Med vänliga hälsningar

Länk till kommentar
Share on other sites

He he...jag rakar faktiskt sitta just i den studion dar TV6s nya idents blev till. Min kollega som har designat dem och sedan blev allt producerat i 3D av en byra har i London.

 

Men, om man ska gora det i AE, sa kan jag i alla fall tipsa om att gnistorna gor du bast med nagon form av particle plug-in. Jag anvander mig oftast av Trapcode Particular, men det funkar med de som foljer med AE ocksa. For att fa dem att att folja ett monster sa ser du till att ha ditt monster som en vector bana, darefter kopierar du banan och klistrar in den i 'emitter positionen' for particle systemet. Later kanske lite klurigt, men orkar inte ga i det mer i detalj just nu. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Här är en grej jag gjorde som trailer för en sammanställning av lite industriklipp jag skapat åt ABB tidigare under åren.

 

http://www.jackmcguinness.com/showreel_abb_play.html

 

Använde Lightwave 3D för de animerade stålbitarna som faller ner samt Particles och Glow från Peders unika Trapcode! Soundet kommer från när de skrotade min gamla Volvo-740.

 

Jag gjorde iofs detta klipp ett år innan studion och Londonbyrån producerade sina klipp. Mycket ofint och oetiskt av mig att spåna fram denna lösning för i princip nollbudget så långt innan studion och Londonbyrån kontrakterades för detta. Men är man en enkel krigare så är man! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gjorde iofs detta klipp ett år innan studion och Londonbyrån producerade sina klipp. Mycket ofint och oetiskt av mig att spåna fram denna lösning för i princip nollbudget så långt innan studion och Londonbyrån kontrakterades för detta. Men är man en enkel krigare så är man! :)

 

Vilka är studion och londonbyrån?

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är en grej jag gjorde som trailer för en sammanställning av lite industriklipp jag skapat åt ABB tidigare under åren.

 

http://www.jackmcguinness.com/showreel_abb_play.html

 

Använde Lightwave 3D för de animerade stålbitarna som faller ner samt Particles och Glow från Peders unika Trapcode! Soundet kommer från när de skrotade min gamla Volvo-740.

 

Jag gjorde iofs detta klipp ett år innan studion och Londonbyrån producerade sina klipp. Mycket ofint och oetiskt av mig att spåna fram denna lösning för i princip nollbudget så långt innan studion och Londonbyrån kontrakterades för detta. Men är man en enkel krigare så är man! :)

 

lite offtopic men... FAN VAD SNYGGT :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...