Gå till innehåll

"Exploderande" mjölk


_kajan_

Recommended Posts

Ska spela in en film snart och i en scen så blir en man på en moppe beskjuten. På pakethållaren har han ett flak med mjölkkartonger. Ett skott träffar då mjölkpaketen och mjölken ska då stänka ut ur paketen, som i sin tur flyger upp i luften, typ..:P

Det jag undrar över är hur man just ska få paketen gå i sönder och flyga upp i luften...

Någon som har något bra förslag?:D

Länk till kommentar
Share on other sites

dataanimera, det är lättast så.

 

näfan, en kraftig smällare borde räcka. tyvärr blev thunderking förbjuden för något år sen, det var amatörfilmarens bästa vän då det gällde explosioner. helst skulle ju smällaren vara inne i förpackningen, vissa smällare har väl såna stubiner också? får peta ut den genom ett hål i sidan och täta.

 

edit: aha det skulle va flera mjölkpaket. då krävs det kanske lite kraftigare pjäs mitt bland dom. de e rätt seg papp på mjölkförpackningar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skall det sitta nån på moppen när det exploderar? Grattis i så fall. Räcker det inte om mjölken skvätter å det grövsta? I bland blir jag förvånad över trångsyntheten.

 

Tillverka en behållare med pålimmade mjölketiketter. Aptera en mekanisk svätt-annordning typ stor tejpad råttfälla eller liknande. Aptera brottanvisning i behållaren och fäst en lina i råttfällan, resp i nån plåtbit. Ryck hårt i linan så behållaren går sönder resp råttfällan skvätter. Större råttfälla, mer skvätt.

 

Fler förslag till annordning: starka gummiband som spänns innuti behållaren. Spänn ut väggarna med en pinne som fästs i en lina. Ryck undan pinnen och behållaren imploderar... Eller en rent av tyckluft?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...