Gå till innehåll

Greenscreen + 3dmodell = sant?


Nicke_92

Recommended Posts

Tjenare allihopa!

 

Det är så att jag och min kompis ska göra en film med en siluett av en man som springer runt i diverse konstiga 3dmiljöer, mer vill jag inte avslöja, Jo det är så att vi tänkte filma en person på greenscreen för att fixa siluetten, eftersom rörelserna blir så mycket mer levande så, men sen undrar jag, om vi till exempel vill göra en kamera rotation eller få honom att springa uppför en trappa, hur vi gör. går det att bara enkelt göra en 3dmodell som ser ut som siluetten för att använda i icke närbildsklipp, eller får man försöka att korrigera kameraåkningar och allt så det funkar utan 3d, eller måste man kanske göra allt i 3d? Vi löser det väl på något sätt men jag är tacksam för svar/åsikter

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man inte ska "se" själva människan så kan man ju även köra med vit bakgrund. Har själv gjort det. Ska personen rotera så kan man ju ställa honom på en skiva som roterar. Om du vill dela med dig så vore det ju intressant o se hur ni löser detta!! =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man inte ska "se" själva människan så kan man ju även köra med vit bakgrund. Har själv gjort det. Ska personen rotera så kan man ju ställa honom på en skiva som roterar. Om du vill dela med dig så vore det ju intressant o se hur ni löser detta!! =)

 

Japp, vi får väl se hur det går ;) ska lägga upp filmen när den blir klar, och om jag kommer ihåg ska jag meddela hur vi löste det också :)

 

Vad gäller vit bakgrund så blir det ändå gör eftersom vi har ett grönmålat rum i min källare att använda.

och snurrskivan blir svårt att fixa utan proffsutrustning, vi får se vi får se.

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp, vi får väl se hur det går ;) ska lägga upp filmen när den blir klar, och om jag kommer ihåg ska jag meddela hur vi löste det också :)

 

Vad gäller vit bakgrund så blir det ändå gör eftersom vi har ett grönmålat rum i min källare att använda.

och snurrskivan blir svårt att fixa utan proffsutrustning, vi får se vi får se.

 

ehum?

 

Skiva, finns överallt, kolla ikea. Min farmor har en sådan, man ställer den i mitten av bordet, ställer salt, peppar , dyck osv på den så alla runt bordet kan snurra å ta för sig. Bara att lägga en grön tygbit över.

 

Och hon är inget filmproffs!

Länk till kommentar
Share on other sites

ehum?

 

Skiva, finns överallt, kolla ikea. Min farmor har en sådan, man ställer den i mitten av bordet, ställer salt, peppar , dyck osv på den så alla runt bordet kan snurra å ta för sig. Bara att lägga en grön tygbit över.

 

Och hon är inget filmproffs!

 

men hur snurrar man den då, den går väl inte på motor? ser liksom dumt ut om man sparkar i golvet för att få den att rotera...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...