Gå till innehåll

Bildstörningar i utbränd DVD


martinsson

Recommended Posts

Har hållt på och redigerat en film nu ett tag och blir snart helt galen på ett fel. Har redigerat och konverterat och skapat menyer osv, allt ser bra ut.. tills, när jag har brännt ut filmen så funkar det fint att titta på den i datorn men när jag ska kolla den i en dvd på TVn så blir det störningar i bilden, när bilden panoreras blir det vertikala vågor/pulseringar i detaljer på filmen ex. fönster, träd osv. Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta och vore väldigt tacksam om någon hade nån lösning på detta.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag Kan bara säga att jag har varit med om exakt samma sak! att filmen blivigt "randig" precis som bufferten på dvd spelaren inte hänger med. vissa linjer hinner inte med i Panoreringen. Jag tror detta bror på val av program när man bränner dvd (kodar om filmen innan bränning) jag tror ialla fall att det är ett mjukvaro fel, även om det skulle kunna bro på kamerans antal av tv linjer, och att detta inte mashar bandbrädden vid uppspelingen från dvd skiva?

 

men men jag söker också ett konkret svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...