Gå till innehåll

Jibbar och kranar


Danell

Recommended Posts

Jo det var den jag tänkte på med, den dyrare. Verkar ju vara lite smidigare och mjukare. Vi skulle behöva köpa in något liknande till företaget i sommar sen. Då får vi se vad det blir. Förresten har vi så gott som bestämt oss för att köpa kranen från http://www.ezfx.com Ska nog beställas nästa vecka. Spännande...

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill man ha något som är exakt byggt, när man inte har tid och möjlighet att bygga det själv så får man lägga ut. Har byggt tidigare i mina dagar och då är det alltid nått litet som inte håller, speciellt när du sätter på en kamera som väger 7kg. Jag vill inte ha nått skak eller risk att det brakar med en kamera för 100 000 i änden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ägt en EZFX. Hoppas ni köpt det medföljande stativet också. Den blir jävulusiskt tung med kamera och vikter och några vanliga DV-stativ fixar inte att bära den. Största modellen av Sachtlers stativ säkrade med spännremmar (så att benen inte sticker ut i trippel spagat) funkar också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ägt en EZFX. Hoppas ni köpt det medföljande stativet också. Den blir jävulusiskt tung med kamera och vikter och några vanliga DV-stativ fixar inte att bära den. Största modellen av Sachtlers stativ säkrade med spännremmar (så att benen inte sticker ut i trippel spagat) funkar också.

 

Annars kan man köpa ett stativ för PA högtalare, billiga och en del tål jädrigt mkt vikt. Lätta att bära också. Dock kanske lite svåra att justera om underlaget är mkt bulligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Fick hem kranen igår. Väldigt fin, väldigt kraftig. Kommer ju aldrig behöva bekymmra sig för att den inte ska tåla tunga saker. Är väldigt nöjd med den. Körde med ett Vinten PT350 stativ och det funkade väldigt bra. Ska filma en reklamfilm nästa vecka, så då kan jag lägga upp lite klipp och bilder på kranen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...