Gå till innehåll

"Il Capitano"??


DiesL

Recommended Posts

Bor du i Stockholm? http://www.biblioteket.stockholm.se/default.asp?id=8227&extras=314111%2FID

Ville du köpa den? http://www.lovefilm.se/film/47274-Il+Capitano.do Verkar inte släppt ännu.

 

Edit: Den verkar funnits till försäljning på VHS men aldrig på DVD om man får tro google. Kolla på biblan om de har den. Åtminstone i min lokala bibliotek har en massa film för hemlån. Borde finnas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag fattade inte vad det var för film först. Nej, ny kan vara svårt. Men lovefilm har den på annons i alla fall. Det var ju en rätt kritiserad film när den var ny. Som jag sa, kolla på biblan också. Jag skall kolla på min lokala bibla nästa gång jag går dit. Du kan ju fråga också, det finns ju fjärrlån.

 

Funderar på att om det kan vara så att man håller lite på utgivningen till hänsyn till de anhöriga? Jag kommer ihåg att det var mycket rabalder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker Sverige är ganska dåliga på att släppa kvalitativa dvd-utgåvor på svenska filmer överlag - oavsett om det handlar om klassiker eller moderna klassiker osv.

 

Det är väldigt dåligt att många av Jan Troells och Bo Widerbergs filmer inte finns utgivna – visst de dyker väl upp nån gång på TV (och även på Cinemateket och vissa kanske finns på VHS) men man borde kunna hyra dem alla fall på DVD.

 

Förstår att det kanske inte finns någon jätte stor efterfrågan men oavsett det är det en skyldighet att en stor del av "svensk filmhistoria" borde finnas utgiven på DVD...

 

Har länge velat se Troells Här har du ditt liv (1966) och Ingenjör Andrées luftfärd (1982) – tillika Widerbergs Ådalen 31 (1969). Man blir ju närmast tvungen att hitta andra sätt att se dessa filmer på – hm, hm…

 

De bästa dvd-utgåvorna på Bergmans filmer är ju från USA eller Storbritannien.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...