Gå till innehåll

Atombombs video


the_looop

Recommended Posts

Hej, jag undrar om jag kan få tag på en atombombs video någon stans som man även får använda i en film.

Den ska vara så hög upplöst som möjligt så det inte bara blir några pixlar när man förstorar det.

Det skulle inte heller skada med sådana "damm" film snuttar.

 

Här är en länk till ungefär det jag letar efter: http://www.omgvids.com/nuc.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror jag har precis vad du letar efter: The Prelinger Archives - en samling av olika gamla reklam-, propaganda- och upplysningsfilmer från USA. Eftersom filmerna är producerade av amerikanska staten är samtliga i public domain (och går därför att använda fritt till vad du vill).

 

 

Gå in på nyckelordet Atomic-nuclear: Weapons eller sök på ex "nuclear" eller "atom bomb" så hittar du en halv livstids stock footage av kärnvapen. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja.

Rick Prelinger and The Internet Archive hereby offer these public domain films from Prelinger Archives to all for free downloading and reuse.

 

You are warmly encouraged to download, use and reproduce these films in whole or in part, in any medium or market throughout the world. You are also warmly encouraged to share, exchange, redistribute, transfer and copy these films, and especially encouraged to do so for free.

 

Any derivative works that you produce using these films are yours to perform, publish, reproduce, sell, or distribute in any way you wish without any limitations.

 

...

 

Tycker inte det blir mycket klarare än så. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...