Gå till innehåll

Slå med en yxa i huvud!


jepser

Recommended Posts

Min ide: På karaktären kan man lägga något, typ frigolit, på friogoliten lägger man en blodpåse, sen sättar man på masken. Sen när man slår med yxan fasnar kanske yxan i frigoliten, och så slår man ju isöner blodpåsen med yxan så att blodet sprutar... Förstår ni?

 

1: hugg inte med en yxa mot någon person

 

2: hugg fan inte nån med frigolit på huvudet och tro att det inte går igenom

 

3: Gips huvud och filma bakifrån är nog bäst

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
det med skugga kommer inte att fungera, filmen utspelar sig på natten, då är allt mörkt.

 

Finns väl annars gatu lampor som kan ``göra`` skugga?!

Annars är det väl bara lägga på lite ljus men om det blir FÖR ljust kan

man ju bara ändra lite inställningar i kameran...

Länk till kommentar
Share on other sites

Min ide: På karaktären kan man lägga något, typ frigolit, på friogoliten lägger man en blodpåse, sen sättar man på masken. Sen när man slår med yxan fasnar kanske yxan i frigoliten, och så slår man ju isöner blodpåsen med yxan så att blodet sprutar... Förstår ni?

 

Hahaha! Jeez, låter som vi riskerar få forumets första Darwin Award här ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok hoppas att min förslag hjälper.

 

I Fredag den 13:de när Hjältinnan springer antingen i början av filmen eller i slutet till huset där Jasons mor är begravd och tar på sig sedan hennes gråa bommuls tröja, då när han kommer in så tror han att det är hans mamma så pratar med honom jag tror att ni kommer i håg denna scen.

 

Nu till iden

 

När hon tar upp yxan för att slå honom, då ser man en närbild på yxan för att visa dig och mig att yxan är värklig, och sedan en helbild alltså kameran är bakom jason och man ser hon står framför honom, man märker oxå att yxan är tung. Då är kameran bakom hjältinnan och man ser att hon håller upp yxan för att slå honom man ser igen att yxan är tung, då när kamera vinkel bakom jason igen man ser kvinnan fortsätter att ta upp yxan för att slå honom då märker man att yxan är lätt då slår hon honom, sen tar man i den andra vinkeln där kameran var bakom hjältinnan och jason framför henne, denna gång hade man bara klippt på skaftet och klistrat den på huvudet och hon höll bara på handtaget och när dom började filma så fick hon bara släppa handtaget på samma gång som jason drog huvudet bakåt för att visa att han har blivit slagen.

 

jag tog om scenen typ kanske 20 ggr tills jag fattade det och nästa dag så förklarade jag scenen hur den gick till, till min Rörlig bilds lärare Peter Anderson och han sa att det stämde.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...