Gå till innehåll

Min tutorialhemsida - tyck till!


youkhanis

Recommended Posts

Bra initiativ. Jag tycker dock att man alltid kan bli bättre på berättartekniken, men, hur som helst så är det något som jag själv på sistone har funderat mycket över. Så jag gillar tanken och att den har kommit till genomförande.

 

Jag undrar om du, eller någon här vet var jag kan få tag på ett bra program som just gör sådant. Alltså spelar in tutorials. Jag är själv lite sugen på att lägga ut lite enkla Avid- tutorials och lite Photoshop CS.

Jag behöver ett program till min Mac os x.

 

 

neo

Länk till kommentar
Share on other sites

jesper:

tack tack! jag jobbar på det :) jag ska uppdatera mitt 3ds max så fort som möjligt, och då ska det nog bli åtminstonde ett par fler tutorials i 3ds max..

 

neolit:

tack.. berättartekniken hoppas jag kunna förbättra med tiden.. jag får läsa nån bok om berättarteknik.. programmet jag använder heter replay screencast och fungerar helt okej.. men ljudet kan strula till det lite.. jag tror det ska fungera till mac os x.. sen finns det Snapz pro och CamStudio som jag prövat och jag tycker dom var helt okej.. här finns en hel del att kika på: http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=screen%20capture&tag=srch

 

örlösa:

nej vi har inte lagt av än.. vi har haft lite mycket i skola det senaste.. det brukar ju vara så på den här tiden av terminen.. vi har faktiskt fyra tutorials som är färdiga och bara behövs att encoda till flash video, så kan vi slänga upp dom på hemsidan... dock är ingen av dom av mig.. jag håller på att fixa lite på rökeffekterna jag lovat. även liten force lightning och hologram till star wars serien.. och så kommer track motion snart också.. så vi ska lägga upp mycket innan jullovet för att kompensera dom veckorna då vi inte kommer kunna slänga upp något...

Länk till kommentar
Share on other sites

dom andras har jag ingen aning om, dom har haft klara tutorials sen länge.. dom kör nog stilen att dom slänger upp ett stort paket tutorials på en gång, men jag vet inte när dom kommer...

 

vad gäller mina så tror jag att jag kommer få klart dom på söndag kanske, och får nog upp samtliga på torsdag nästa vecka (lucia)... jag vill slänga upp några stycken på en gång för att som jag skrev tidigare att kompensera jullovet.. och efter julen så kommer nog samma sak att hända.. jag ska göra några stycken under lovet och slänga upp alla på samma gång.. så det kommer bli lite mer väntetid emellan realeserna men det kommer vara några stycken..

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu ska inte jag vara sådan med det blir fortfarande en rullningslist till höger på startsidan i safari 3 på min mac vilket ser lite B ut på en annars snygg sida.

 

/KN

 

 

kodad efter deras behov. :) Tom kämpat för att få dit den, pga att den fanns innan. Aja ska sova pöss på er alla.

 

Edit: haha. Jag heter inte "Watti" i efternamn.. låter som värsta kinesen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...