Gå till innehåll

Min tutorialhemsida - tyck till!


youkhanis

Recommended Posts

Tjena!

Jag har som projektarbete i gymnasiet att göra en hemsida där jag och mina andra gruppmedlemmar (Henrik Ringstedt och Johan Abde) samlar våra tutorials. Jag går för övrigt teknik och detta är mitt tredje och sista år på gymnasiet.

 

Jag är inte jättebra i något program än, men i After Effects känner jag mig väldigt trygg i. Jag kan mer eller mindre ganska många program, som photoshop och 3d studio max mm. Så jag kanske får upp inom rätt många program.

 

Just nu ligger sex tutorials uppe när hemsidan har varit igång i en vecka(såg dagens ljus den 18:e oktober). Och jag har startat en serie av tutorials som jag kallar Star Wars Tutorials. Dom effekterna kan jag rätt bra, och det var dom som gjorde att jag startade med After Effects.

 

Kolla på hemsidan och säg vad som är bra och vad som är mindre bra, vad som kan förbättras osv. Ge kritik! Jag har projektet till och med april -08 så jag kan ändra rätt mycket som inte är perfekt. Det kommer förstås många mer tutorials innan vi är klara, vi räknar med åtminstonde två stycken nya per vecka, dock inte på loven, då vi inte kommer åt servern. Och vi uppdaterar på lovfria torsdagar.

 

Tycker ni jag ska inrikta mig på After Effects, eller göra tutorials inom så många program som kan mer eller mindre?

Ge gärna tips!

 

Hemsidan: http://www.swetorials.2u.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Detta är iallafall en början på vad många här på forumet har väntat på och önskat sig tutarials på svenska, så här lär ni ha en del som kan bli stamisar, speciellt de lite yngre medlemarna.

 

Tack!!! Det värmde:)

Vi siktar ju på att lära nybörjare från grunder till lite mer avancerat. Och nybörjare är oftast de yngre, så det är väl målgruppen.

 

Man kan alltid lära sig något nytt. Bra sida.

Det enda fel jag kunde se var att det blev dubbla rullningslister i Safari 1024x768.

 

/KN

 

Tack tack!!

Jag ska försöka titta på problemet du upppäckte. Tack för den upplysningen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Sen finns det ju 100 grejer ni bör slipa lite på, namnet, ska kanske var på svensk, lite redigering på era tutorials, framför allt ljudet, klipp gärna bort ditt stönade innan du kommer på vad du ska göra här näst, typ öhh, timeline. Ljudet går ju lätt att spela in på nytt efteråt. Varje ord du säger måste vara motiverat så att de som ska lära sig det svåra programmet kan konsentrera sig på det viktiga. + ett par grejer till.

Men som sagt bra början kämpa på!

Länk till kommentar
Share on other sites

Sen finns det ju 100 grejer ni bör slipa lite på, namnet, ska kanske var på svenska, lite redigering på era tutorials, framför allt ljudet, klipp gärna bort ditt stönade innan du kommer på vad du ska göra här näst, typ öhh, timeline. Ljudet går ju lätt att spela in på nytt efteråt. Varje ord du säger måste vara motiverat så att de som ska lära sig det svåra programmet kan konsentrera sig på det viktiga. + ett par grejer till.

Men som sagt bra början kämpa på!

 

Ja, det är ju så. Nu i början går ju allt att förbättra tio gånger. Ljudet är ju egentligen det som är svårast. Det blir ju mycket funderande från min sida, även om jag är förberedd. Och då blir det lite tabbar som öhh, och andra ljud. Och så glömmer man berätta varför man gör vissa grejer osv. Men jag tränar!

 

Men jag har ju lov nu, så jag tänkte jobba lite på en ny header på hemsidan och göra en tutorial om displacement map. Och om jag hinner kanske redigera några/någon tutorial, och fixa ljud och sånt. Men min lärare sa ju det att vi inte skulle göra det, för att dom ska kunna bedömma utvecklingen vi gör i våra tutorials. Så får man ju betyg efter hur mycket man förbättras. Så jag vet inte än hur jag ska göra än.

 

Jag kanske ska göra nya på dom här jag gjort nu och sen spara dom gamla så kan dom ju jämföra på samma tutorial hur vidare jag utvecklats. Men det blir nog senare, när jag är lite mer van.

 

Men jag ska försöka förbättra lite ljud till nästa tutorial, och redigera den. Jag säger till när den kommer så kan ju ni kanske bedöma om hur jag tog in vad ni har tipsat mig om och så vidare.

 

Jag vill tacka alla som har lagt ner sin tid på att kolla på mina tutorials. Och ni som tipsar mig om förbättringar också. TACK! :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar sidan! Men som sagt som är alla de mellanorden lite jobbiga: "öhh" "hmm" osv. Fortsätt med att göra tutorials så kan det bli hur bra som hellst för jag vill vekligen lära mig AE.. :) Sen skulle det vara bra om varje tutorials får en egen sida. Där man kan trycka på "Se tutorial" och det jag villle komma till är: att man ska kunna kommentera tutorialsen och komma med frågor om det var något som man inte hängde med på, vad sägs om det? :D

 

Mvh Jesper!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket jesper. Jag jobbar på att inte säga hmm och öhh... :)

 

Du det var en bra idé. Jag ska ta med mig förslaget till gruppen imorgon. Vi har möte på lektionen då i arbetet.

 

Men jag vill också säga att två eller tre nya tutorials kommer på måndag den tolfte. Jag kommer göra en av dom. Den är i AE och om ni har sett när Ronaldinho skjuter i ribban några gånger irad. Se här: http://youtube.com/watch?v=6NdjWBVQt8o. Den ska jag försöka efterlikna. Fast inte riktigt så avancerat. Men grunder i alla fall :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Idag, måndag, kommer mitt nya tutorial upp. Mellan 12.00 och 13.00 ska den vara upp på servern. Jag har valt att kallade den nya tutorialen Ribbskott Ronaldinhostyle. Se den och bedöm gärna om jag har förbättrats i konsten att göra tutorials.

 

Tack på förhand!

 

 

 

Henrik är sjuk och kommer inte få upp sitt tutorial som skulle kommit.

Länk till kommentar
Share on other sites

http://static.pici.se/pictures/hszPmRFoU.jpg

 

Det är felet.

 

 

Sen "lite" Varningar :)

 

Result: 0 errors / 40 warnings

 

line 32 column 35 - Warning:

element not empty or not closed

line 32 column 40 - Warning:

element not empty or not closed

line 32 column 508 - Warning:

element not empty or not closed

line 32 column 512 - Warning:

element not empty or not closed

line 34 column 31 - Warning:

element not empty or not closed

line 34 column 35 - Warning:

element not empty or not closed

line 35 column 10 - Warning:

element not empty or not closed

line 35 column 230 - Warning:

element not empty or not closed

line 35 column 234 - Warning:

element not empty or not closed

line 37 column 9 - Warning:

element not empty or not closed

line 37 column 490 - Warning:

element not empty or not closed

line 37 column 494 - Warning:

element not empty or not closed

line 39 column 26 - Warning:

element not empty or not closed

line 39 column 370 - Warning:

element not empty or not closed

line 39 column 374 - Warning:

element not empty or not closed

line 42 column 1 - Warning:

element not empty or not closed

line 42 column 5 - Warning:

element not empty or not closed

line 45 column 32 - Warning:

element not empty or not closed

line 46 column 41 - Warning:

element not empty or not closed

line 47 column 69 - Warning:

element not empty or not closed

line 39 column 1 - Warning: missing before

line 49 column 1 - Warning: inserting implicit

line 54 column 1 - Warning: inserting implicit

line 54 column 1 - Warning: missing before

line 54 column 1 - Warning: missing before

line 54 column 25 - Warning: inserting implicit

line 54 column 25 - Warning: inserting implicit

line 54 column 79 - Warning: discarding unexpected

line 55 column 1 - Warning: inserting implicit

line 55 column 40 - Warning: element not empty or not closed

line 56 column 48 - Warning: element not empty or not closed

line 57 column 48 - Warning: element not empty or not closed

line 15 column 1 - Warning: missing

line 12 column 1 - Warning: missing

line 55 column 40 - Warning: attribute "width" has invalid value "17px"

line 56 column 48 - Warning: attribute "width" has invalid value "17px"

line 57 column 48 - Warning: attribute "width" has invalid value "17px"

line 49 column 1 - Warning: trimming empty

line 54 column 1 - Warning: trimming empty

line 54 column 1 - Warning: trimming empty

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm kollade över den lite, designade om den lite snabbt, skickade en bild till din e-mail. Men koden är så, hur ska jag säga de på ett snällt sätt. Fucked up? ;) Lättare att skriva om den nästan.

 

Aja ska se vad jag kan göra :) Men du får gärna svara på mailen så jag vet hur du vill att den ska se ut...

 

Edit: så här ser den ut... Några små fel ser jag nu i loggon men de fixar jag på några minuter sen... men ska sova nu hare!

 

http://pici.se/thumbs/t_kilsvDLrH.gif

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...