Gå till innehåll

Eftertexter i Pinnacle Studio 11!


ellen

Recommended Posts

Hej!

Jag behöver hjälp med att lägga in eftertexter i det nämnda programmet, Pinnacle Studio 11. Problemet är det att jag inte hittar var och hur jag ska göra för att få en rullande text remsa. Jag har förstått att det måste finnas, eftersom jag har sett filmer som gjorts i Pinnacle som har rullande eftertexter. Är mycket tacksam om någon snäll människa skulle kunna hjälpa mig!!

/E

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, men det är ju ingen pil längst till vänster :S

Längst UPPE till vänster finns det "rutor", varav en är med en uppåtpekande pil...

(Det ser ut så i Pinnacle studio 9.3 -Jag har tyvärr inte sett om det ser exakt likadant ut i 11...)

Länk till kommentar
Share on other sites

Åh.. jag hatar Pinnacle studio.. använder det i skolan i kursen Rörlig bild A... värsta skitet rent ut sagt. Skulle rotera en bild 180 grader... men, nej det gick naturligtvis inte... Att klippa i videospåret men inte i ljudspåret verkade också vara en omöjlighet... (eller är det bara jag som är okunnig..?)

Länk till kommentar
Share on other sites

Åh.. jag hatar Pinnacle studio.. använder det i skolan i kursen Rörlig bild A... värsta skitet rent ut sagt. Skulle rotera en bild 180 grader... men, nej det gick naturligtvis inte... Att klippa i videospåret men inte i ljudspåret verkade också vara en omöjlighet... (eller är det bara jag som är okunnig..?)

Det är isåfall du som är okunnig...

Länk till kommentar
Share on other sites

Åh.. jag hatar Pinnacle studio.. använder det i skolan i kursen Rörlig bild A... värsta skitet rent ut sagt. Skulle rotera en bild 180 grader... men, nej det gick naturligtvis inte... Att klippa i videospåret men inte i ljudspåret verkade också vara en omöjlighet... (eller är det bara jag som är okunnig..?)

det är INTE du som är okunnig pinnacle e världens sjukaste programm det kräver massor av plug-ins som man måste köpa det går inte att göra enkla effekter det går ju INGENTING!!!ja det är nästan sämre än moviemaker det enda pinnacle duger till är att se vilken ordning klippen ligger i .fy fan förpinnacle ni som tänkt köpa det säger jag bara en sak till:KÖP DET INTE!!!allvarligt det är sämst o lyssna inte på dom som säger att det är bra dom lurar er.:@

Länk till kommentar
Share on other sites

pinnacle är hur bra som hälst till den gränsen man vill gå med redigering.. beror ju helt på vad man vill ha i sin film. en änklare film och för den som nyss börjat redigera så är det stålande.. det går göra massa grejer som blir helt kanon i pinnacle.

du pratar i nattmössan det är hur urdåligt som helst det är knappast värt dom pengar det kostar magix kostar runt 300 kr o pinnacle kostar runt 1000 kr o det enda pinnacle duger till är att se hur klippen ligger det duger inte ens till att klippa i.så du kan hålla inne med dina tankar om hur bra det är.det är SÅÅÅ!!!! inte bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

pinnacle är hur bra som hälst till den gränsen man vill gå med redigering.. beror ju helt på vad man vill ha i sin film. en änklare film och för den som nyss börjat redigera så är det stålande.. det går göra massa grejer som blir helt kanon i pinnacle.

du pratar i nattmössan det är hur urdåligt som helst det är knappast värt dom pengar det kostar magix kostar runt 300 kr o pinnacle kostar runt 1000 kr o det enda pinnacle duger till är att se hur klippen ligger det duger inte ens till att klippa i.så du kan hålla inne med dina tankar om hur bra det är.det är SÅÅÅ!!!! inte bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

pinnacle är hur bra som hälst till den gränsen man vill gå med redigering.. beror ju helt på vad man vill ha i sin film. en änklare film och för den som nyss börjat redigera så är det stålande.. det går göra massa grejer som blir helt kanon i pinnacle.

 

Man kan redigera hur bra som hellst med två videobandspelare. Två videobandspelare äter inte ram-minne, krashar inte ständigt är inte fulla av buggar eller kompriemerar sönder videon. Däremot är två VHS spelare ungefär lika bra som pinacle när det gäller att justera nivåer i ljud eller bild.

 

P.s Glömde jag att säja att användar inter facet suger bajsmurkla i Pinnacle?. :d.s

Länk till kommentar
Share on other sites

Heej! Tillbaka till ämnet, tack! Vill ni diskutera vidare hur "dåligt" pinnacle nu är, kan ni kanske starta en egen tråd om det. Jag undrar fortfarande hur manm ngör rullande eftertexter i Pinnacle Studio 11. Tack

/E

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...