Gå till innehåll

"300" skit kass?


ls2sb

Recommended Posts

Menar du att det är en historisk skildring av slaget?

Nej, men vad har det med saken att göra? Du påstod ju att filmen inte alls handlade om slaget, så vad skulle den då handla om?

Jag tyckte filmen var förvånansvärt trogen orginalhistorien (inte serien, den har jag inte läst). Mer än man kan förvånta sig av en sån film och mer än många andra filmer som säger sig bygga på en "verklig händelse".

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, men vad har det med saken att göra? Du påstod ju att filmen inte alls handlade om slaget, så vad skulle den då handla om?

Jag tyckte filmen var förvånansvärt trogen orginalhistorien (inte serien, den har jag inte läst). Mer än man kan förvånta sig av en sån film och mer än många andra filmer som säger sig bygga på en "verklig händelse".

 

Fråga klas_person.

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt kass är den väl inte, men jag tyckte bara den kändes jävligt töntig med massa högtidliga repliker och whatnot. Visst, visuellt snitsig kanske, men jag tyckte det blev lite jobbigt med de utstickande 3d-miljöerna, trots att de uppenbarligen valt att låta alla "skarvar" synas och ge filmen nån slags cg-kulisskänsla - snyggt i en stund, sen tröttnade jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag orkade inte igenom filmen 300. Jag tycker den här filmen följer samma spår som de flesta amerikanska filmer. Effekter i 3D är viktigare än själva handlingen. Måtte denna tävling inom filmbranschen med jag-har-gjort-häftigaste-effekten ta slut snarast möjligt. Ta tex Die Hard 4 som är en kakafoni av överdriven 3D. Till och med min 14-årige son skrattade åt alla överdrifter. Jag tror inte filmskaparna hade för avsikt att alla häftiga effekter skulle upplevas som komiska.

 

Visserligen så kan jag av ren nyfikenhet sitta och titta igenom scener med 3D-effekter trots att filmen är kass då jag dagligen sitter och ritar 3D i LightWave på mitt jobb. Som tex slagsmålet med hundarna i filmen Hulken. Imponerande 3D. Filmen i övrigt...Nja. Lite larvig i min mening.

 

Mats Findell

Grängesberg

Länk till kommentar
Share on other sites

die hard 4 är ju bästa exemplet på varför amerikansk action (och till stor del amerikansk film) suger katastrofalt numera.

 

ta die hard och jämför med 4an, borta är våld och bra action. nej det ska vara häftig cgi och anpassat till pg-13 för att maximera intäkterna. Att man sen klipper den pissnödigt a'la viva la bam för att det ska passa mtv-ungarna är självklart!. tillochmed yippi-kaye motherfucker censureras med ett pistolskott.

 

förbannade skitfilm, men den är bättre än 300 ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...