Gå till innehåll

Canon MV550i?


Cpt.Zazze

Recommended Posts

Hej Alla med erfarenhet av miniDV...

Jag går i tankarna att köpa en lite billigare DV-kamera. 1 ccd är fullt tillräckligt men möjlighet att koppla in extern mick är viktigt och så vill jag ha alla möjlig in/utgångar...så jag fastnade för Canon MV550i, köpte och är ganska nöjd med den...

Nu tänkte jag höra, har jag gjort rätt eller ska jag konstatera att jag kastat pengarna i sjön? :)

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag inte testat just denna kamera, men jag tror inte det är nåt dåligt köp.

Det är så lätt att fastna för en massa tekniska grejor när man ska börja spela in nåt. Det viktigaste är dock vad som spelas in, inte på vad det spelas in.

 

Kör på bara! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Och ännu viktigare är att knapparna och reglagen sitter där de ska. För min del använder jag hellre en kamera med sämre bildkvalité men som är suverän att hålla och plåta med jämfört med en "bättre" kamera som är otymplig och har knapparna på ologiska ställen.

 

Det ska vara kul och enkelt (så enkelt som möjligt i alla fall) att filma.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag har själv en canon MV550i och den är perfekt at filma med. Men den har inte helt perfekt bild kvalite och filma i mörkret kan man ju bara glömma. Dålig inbygd microfon så en separat mic är att rekomendera man hör kameran rullar bandet hela tiden om det är tyst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...