Gå till innehåll

Göra egna undertexter?


webster

Recommended Posts

Jag undrar hur man gal gå till väga för att lägga till textning i Adobe Encore på en dvdfilm man gjort själv..Filmen e på svenska men en del saker är på engelska och dessa behöver textas.. Hur gör man?

 

Sen undrar jag lite över kommentatorspår, Hur gör man för att det ska gå att välja om man vill spela filmen med eller utan kommentatorspår? ska man ha med filmen 2 ggr eller räcker det med att spela in ett separat ljudspår och länka ihop dessa?

 

 

MVH

Anton

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan importera textfiler och subtitle-filer i encore... förstår inte vad orange menar med att göra det i premiere förutom att göra det med hjälp av titles vilket är oerhört dumt tycker jag...

Länk till kommentar
Share on other sites

I vilket program gör man undertexterna i?

Om man bara importerar en txtfilm ska den ha något speciellt upplägg ,typ att när man skriver vilken tid som en mening ska komma upp eller hur gör man?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej men det är drygt att göra nya titles och sen få allt att stämma istället för att ha en som genererar automatiskt vilket också gör att man inte behöver ha flera versioner av filmen. Man behöver inte göra texten i encore, man kan göra den via tidscoder i ett annat program... men det där beror ju också på längde av filmerna...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=r0cker01]Jag använder "subtitle workshop" när jag skriver min subs, sen så använder jag virtualDub och deras subtitle filter när jag ska köra in dom i filmerna

 

Ladda hem "subtitle workshop" och "VirtualDub" oc testa lite[/citat]

 

 

Vart kan man ladda hem dessa program?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...