Gå till innehåll

AE utmaning


Rabies

Recommended Posts

Munthe föreslog en liten utmaning i en annan tråd där man får visa sina färdigheter i AE. Kul idé tycker jag så laddar upp ett klipp här som man kan leka med så mycket man vill, behöver itne va nåt blodigt allvar utan mest roligt att se vad andrar får för idéer och kan åstadkomma med sina färdigheter, således inga deadlines elelr nåt annat, vill man köra nån annan compositor kan man göra det tycker jag, bara det blir intressant. Nu är klippet 1440x1080 pixlar men den färdiga visningen sen föreslår jag att man bara laddar upp i 720x405 med förslagsvis H.264 eller liknande.

 

http://student.iaa.se/da05akr/klipp/

 

Det går bra att använda hur lite eller hur mycket av klippet man vill, sista delen är väl roligast. Döp om filem från mov till m2t så ska det funka:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det går inte att hitta sidan.

 

Sidan som du letar efter kan ha tagits bort, ha ett nytt namn eller vara tillfälligt otillgänglig.

Prova följande:

 

Kontrollera att webbadressen som visas i adressfältet i webbläsaren är rättstavad och korrekt formaterad.

Om du kom till den här sidan genom att klicka på en länk kontaktar du webbplatsens administratör och meddelar att länken är felaktig.

Klicka på Bakåt om du vill prova en annan länk.

HTTP-fel 404 – Filen eller katalogen kan inte hittas.

Internet Information Services (IIS)

 

Teknisk information (för supportpersonal)

 

Gå till Microsofts webbplats för support och gör en sökning efter orden HTTP och 404.

Öppna Hjälp för IIS, som du kan komma åt i IIS-hanteraren (inetmgr), och sök efter avsnitt med rubrikerna Webbplatskonfiguration, Vanliga administrativa uppgifter och Om anpassade felmeddelanden.

 

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Det funkar men du måste gå in på http://student.iaa.se/da05akr/klipp/ och sedan högerklicka på filen.

 

Edit: Får man anväda 3d? Så som Vue och eventuelt Maya? Ifall jag nu lägger ner tid på detta så kanske jag kommer anväda detta iframtiden, i min Showreel eller min film, Är detta okey?

 

(Btw Gullmarsplan va? Går i gymnasiumen hantverksakademin precis brevid :))

 

EDIT2: (Viktig) Inte quicktimeplayer eller After Effekt stödjer denna fil står det, Bara Vlc som klarar att spela up den. Försökte koda om i Vituraldub men den vill inte enns öppna filen :(

 

 

EDIT3: (DOH!) Döp om den från .mov till .m2t Så fungerar de bättre!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill bara säga att detta material var de skönaste jag arbetat i! Kunde fan tracka överallt! Helt underbart. Mitt första test kommer senare idag:)

 

Edit: Någon som vet ifall man kan "Feder" och "Expand" på en Matte i AE? Alltså anväda den som en mask typ, och få alla egenskaper till?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag fattar inte? En "matte" och en "mask" är samma sak. Engelska och Svenska är enda skillnaden.

 

 

Om du gör en Matte av en Bild säger vi. Där de svarta är vad du vill klippa ut. Det fungerar ju precis som en Mask.

 

Men du får inte samma egenskaper, som Feder, expand osv osv Som du får ifall du ritar en mask !

Länk till kommentar
Share on other sites

Sånt här är ju kul.. Synd att jag inte har tid att leka. Jobbar stenhårt hela dagarna med comp på
för att hinna innan deadline.

 

 

Det finns ingen deadline på det här i alla fall så de e bara haka på när du har tid. Kommer nog filma lite mer roligare bilder framöver som man kan latja lite med

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du gör en Matte av en Bild säger vi. Där de svarta är vad du vill klippa ut. Det fungerar ju precis som en Mask.

 

Men du får inte samma egenskaper, som Feder, expand osv osv Som du får ifall du ritar en mask !

 

Du menar om du gör en cromakey eller lumakey eller nåt? I sånna fall ska det finnas både feather och expand så vitt jag vet, vet dock inte vart det ligger, kan va mattechokern eller direkt i keylight borde det finnas med

Länk till kommentar
Share on other sites

Du menar om du gör en cromakey eller lumakey eller nåt? I sånna fall ska det finnas både feather och expand så vitt jag vet, vet dock inte vart det ligger, kan va mattechokern eller direkt i keylight borde det finnas med

 

 

Okey jag löste det :) Nästa fråga. :) Vad är det för material? Progresift, uppre eller nedre (ifall interaktiv) ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, materialet är progressivt. 25f är Canon's läge på vissa kameror där det egentligen inte är en äkta progressiv slutare utan att den de-interlacar i realtid. Något i den stilen iallafall.

Och som rättning på Megawatti's inlägg heter de interlaced, inte interaktivt, det är något helt annat. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...