Gå till innehåll

Snygga texteffekter


EzekielMartyr

Recommended Posts

http://dumfan.net/~watti/test2/test.gif

 

Och här är after effekts filen. Bara att ändra texten/bakgrunden till vad du vill.

http://dumfan.net/~watti/test2/Boom.aep

Bakgrunden är helt ren från skript men i texten ligger de en liten animation (Ut och inzoominging) Så ändra bara typsnittet samt texten ifall du inte vet hur du gör denna inzooming.

 

Ps. slå av motion blurren medans du arbetar :) lite segt annars.

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker att blur effekten är utjatad, oftast har dom en lite mer proffsig look på större filmer, såg ett grymt plug in programm för riktigt snygga text effekter för några månadersen kommer dock inte ihåg vad det hette osv, det var inte nån grön rosa 3d bokstäver utan mer proffs look, ska leta

Länk till kommentar
Share on other sites

oj nu tänkte jag helt fel, tänkte motion blur som vanlig blur, men bara som verktyg för att rörlig text ska se lite mer smooth ut så är den effekten perfekt men jag fattade för att han ville ha lite mer avancerade effekter än att texten ska röra lite på sig

Länk till kommentar
Share on other sites

oj nu tänkte jag helt fel, tänkte motion blur som vanlig blur, men bara som verktyg för att rörlig text ska se lite mer smooth ut så är den effekten perfekt men jag fattade för att han ville ha lite mer avancerade effekter än att texten ska röra lite på sig

 

 

De snyggaste effekterna som jag sätt är oftas lättast. Fanns en film i "kolla min film" För några månader sedan, påminde om texterna i "Catch me if you can" ifall du sätt den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...