Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 26 till 38 av 38

Ämne: Jesus Christ Gaydisco

Besatt medlem jernby films avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nicke_92 Visa inlägg
    undrar om han inte menar hur krångligt det är med att göra sådana "animerade kollagefilmer"
    som du gör, med tracking och skit... fast jag bara gissar, Anhool, vi är spända på sanningen
    Äh, misstag på misstag ger någorlunda snabbhet till slut. Jobbar jävligt slarvigt i alla program, after effects, premiere mm.
    För att visa hur det såg ut för några år sen, när man var nybörjare, tänker ja lägga ut min första film " min första afteraffects" under kolla min film ikväll. Då var programmen inte vektorbaserade. Jag bara ville. HELLRE ÄN BRA
    /nils

Nybörjare Debeias avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Som det stor under film; "Kommer att uppröra vissa". De enda jag kan komma på som kan bli upprörda av denna film, är dom som tycker om film, och en av dom är jag. Ett av de värsta jag vet, är "kritiska" filmer som är gjorda för att skapa någon typ av debatt och sedan levereras en massa värdelöst trams utan någon som helst grund i något. Tyvärr, denna film håller absolut inte måtten. Iden med inklippta figurer kanske funkar, men innehållet saknar poäng och känsla. Ska man vara kritisk, måsta man veta lite vad man kritiserar, inte bara göra något. Börja med att filma rätt kyrka i Knutby, t.ex
    Ursäkta om de blev lite hårt dehär, men jag kan inte hjälpa det.
    Senast redigerad av Debeia den 2007-11-12 klockan 10:37.

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Toppen med sådana kommentarer. Det är ju så film ska vara. Skapa debatt tror ja inte den gör, snarare raseri från frireligiösa. Detta är ju meningen. Filmen är gjord i Knutby kyrka, ingen annan kyrka.Såga kyrkan har jag alltid gjort. Dom jag tycker illa om, förnedras. Film ska vara så, enligt mej. Annars är det inte film.
    /nils

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Debeia Visa inlägg
    veta lite vad man kritiserar, inte bara göra något. Börja med att filma rätt kyrka i Knutby, t.ex
    Rätt kyrka ? Tragiskt att du inte vet eller har kunskap om saker. 4år, eller ?
    Michael Jackson inlagd, tappar delar av ansiktet när åskan går, konstigt
    /nils

Nybörjare Debeias avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av jernby film Visa inlägg
    Rätt kyrka ? Tragiskt att du inte vet eller har kunskap om saker. 4år, eller ?
    Michael Jackson inlagd, tappar delar av ansiktet när åskan går, konstigt
    /nils
    Hahaha, jora den va bra. Men så vitt jag vet så va de medlemmar ur pingstkyrkan i Knutby som mördade varandra. De du filmade såg väldigt lite ut som pingstkyrkan, fast du kanske hade en annan tanke med att filma svenska kyrkan i Knutby, som inte alls har med morden att göra, vad vet jag?

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Var rätt trist film, en pojke som dansade i kalsonger och inklippta kända personer. Vad har påven med svenska kyrkan eller pingstkyrkan att göra, förstod inte kopplingen? Om du verkligen vill uppröra folk ska du lägga in Muhammed som dansar i kalsonger, men det skulle inte jag våga

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Andreas Sjoeberg Visa inlägg
    Om du verkligen vill uppröra folk ska du lägga in Muhammed som dansar i kalsonger, men det skulle inte jag våga
    Perfekt, du kan få orginalet, klippa in islam, jag fan vågar inte
    /nils

Reg.datum
    aug 2006

Standard

har just fått min film "klistrad" på olika ställen, inkl. swede. festivaler -08 Way not

Besatt medlem beta75s avatar
    Reg.datum
    jul 2007

Standard

Man blir allt lite ledsen när folk inte vågar uttrycka sin yttrandefrihet. Kanske redan fanatikerna har vunnit...

/KN
    "bortom chansen att lyckas ligger möjligheten att misslyckas"

Reg.datum
    sep 2006

Standard

Det går ju ändock till en gräns med yttrandefrihet, en väldigt svår definierbar gräns. Jag som många andra tycker Hey Baberibas sketch med Kungen var hur kul som helst, prins filip som löjligt barn, kungen lite senil osv skrattade väldigt mycket, men tänker man till så skrattar vi på någon annans bekostnad bara under en förklädnad av en tv-produktion :/ Och alla vet vi ju hur kul det är bli förlöjligad

Besatt medlem beta75s avatar
    Reg.datum
    jul 2007

Standard

Är man en offentlig person så ingår det i uppdraget att kunna bli förlöjligad.
    Men kungafolk kan man diskutera eftersom de föds in i "yrket". Dock kan dom ju frånsäga sig uppdraget om de inte gillar läget...

/KN
    "bortom chansen att lyckas ligger möjligheten att misslyckas"

Reg.datum
    sep 2006

Standard

Jag ser annorlunda på saken, offentliga personer är ju inte bättre eller sämre än någon annan, vi är båda människor och att rättfärdiga smutskastning och förlöjligande just av anledningen att fler personer vet vilka de är, är lite bakvänt enligt mig.

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Andreas Sjoeberg Visa inlägg
    Det går ju ändock till en gräns med yttrandefrihet, en väldigt svår definierbar gräns. Jag som många andra tycker Hey Baberibas sketch med Kungen var hur kul som helst, prins filip som löjligt barn, kungen lite senil osv skrattade väldigt mycket, men tänker man till så skrattar vi på någon annans bekostnad bara under en förklädnad av en tv-produktion :/ Och alla vet vi ju hur kul det är bli förlöjligad
    Finns ingen gräns för humor i modernt land. Du gillar hey baberiba, gör inte jag
    Alla har olika åsikter om saker. Vad vore film utan åsikter från filmskapare.
    /nils