Gå till innehåll

Hur gör man blodiga kikärtor?


02simond

Recommended Posts

Hej

Jag har lsökt runt lite för att hitta hur man kör blod kikärtor som man kan använda som Squibs. Men jag hittar det inte på forumet även om jag har för mig att det finns. Jag har lite bråttom så jag lägger upp den tråd istället. Är det nån som vet länken till en sida där man kan se hur man kokar kikrtör med röd karamellfärg lr nåt?

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Testa. Menar ingridienserna är ju inte så dyra. Och ifall de är det får du väl hoppa över att äta middag en dag. Hehe :) Eller cyckla till jobbet ;)

 

Jo :D

Testade igår att koka inlagda kikärtor med karamellfärg, vatten och lite tvättmedel. De blir nog ganska bra. Men återstår att se idag då de ska användas.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

En squib är en liten sak, ofta explosiv, som man placerar på ställen där man vill ha en specialeffekt. Den kan innehålla låtsasblod, rök, krut eller liknande. Några användingsområden kan tex vara att ha en squib med damm och mjöl i på en vägg för effekten av en pistolkula som träffar väggen, eller en squib med låtsasblod i, som man fäster på magen på en person för att simulera att personen blir skjuten. När squiben aktiveras flyger dammet/mjölet/blodet ut.

 

Hoppas att du har lärt dig nåt nytt! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

En squib är en liten sak, ofta explosiv, som man placerar på ställen där man vill ha en specialeffekt. Den kan innehålla låtsasblod, rök, krut eller liknande. Några användingsområden kan tex vara att ha en squib med damm och mjöl i på en vägg för effekten av en pistolkula som träffar väggen, eller en squib med låtsasblod i, som man fäster på magen på en person för att simulera att personen blir skjuten. När squiben aktiveras flyger dammet/mjölet/blodet ut.

 

Hoppas att du har lärt dig nåt nytt! :D

 

måste tillägga en halvt onödig kommentar: Squib är något man oftast säger om blodsprutseffekt-mojänger, detta är dock inte det enda som en squib kan vara, eftersom det är så som föregående talare påpekar, men i filmforum och liknande syftar man oftast på blodsprut om du skulle stöta på uttrycket någon mer gång.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...
Hej

Jag har lsökt runt lite för att hitta hur man kör blod kikärtor som man kan använda som Squibs. Men jag hittar det inte på forumet även om jag har för mig att det finns. Jag har lite bråttom så jag lägger upp den tråd istället. Är det nån som vet länken till en sida där man kan se hur man kokar kikrtör med röd karamellfärg lr nåt?

Tack

 

Jag har ett nummer av Digital Video där de gör detta. Om du vill så kan jag skanna in och maila till dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...