Gå till innehåll

Voodoo Film på Facebook


Pace

Recommended Posts

  • 3 månader senare...
Är inte det VÄLDIGT riskabelt?

Tänker på deras lilla åsikt om äganderätt...

 

Indeed. Dvs;

 

Allt på sidan äger dem, inklusive dina bilder, låtar, videos, manus osv som lagras på deras servrar. Men laddar du inte upp någonting så, visst ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Är inte hela vitsen med att ha ett sånt furum just att man ska kunna utbyta idéer & concept med en definierad skara?

Eller har jag missuppfattat vad FaceBook går ut på??

 

Är inte direkt pigg just nu, & kommer inte vara heller förrens jag blitt kvitt ett project jag håller på att slutföra, men som jag ser det nu så är det väl viss risk att försäga sig om projectidéer & förfaranden, som sen FaceBook dom snikna asen tycker är deras?

Vill inte vara en party-pooper, men den sidan gör mig paranoid...

Länk till kommentar
Share on other sites

Facebook är dåligt, ja det är ondskan själv!

Det säger alla, ändå har de flesta ett konto där. :l

 

Jag gillar inte tanken på att i princip vem som helst kan kolla upp ens liv och vad man har för sig. Nästan alla har ju digitalkamera och det räcker med att man finns "taggad" på en bild så är det bara att klicka vidare till tusentals bilder på en själv. Alla är ju helt besatta av att skaffa flest vänner också och man nekar ju inte gärna en förfrågan då det självklart uppfattas negativt.

 

I slutändan sitter man där med sin arbetsgivare, mormor, morfar, gamla ex och stalkern-man-inte-kan-bli-av-med-på-ett-snällt-sätt på vännerlistan. Tror jag har fått över 25 inbjudningar över mail av folk jag definitivt inte har någon djupare relation till.

 

Nä, låt mig vara bara. :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Stormen kring Facebooks avtal är ganska överdriven och ensidig. Visserligen är avtalet illa skrivet och kan därför lätt misstolkas, men man förlorar inte upphovsrätten till det man lägger ut på Facebook. De får däremot rätt att använda materialet i sin marknadsföring. Tar man bort materialet försvinner den rätten för Facebook. Alltså som det ser ut i princip överallt på nätet.

 

Att en DN-fotograf läst och misstolkat avtalet och rapporterat det i DN gör inte hans vantolkning rätt.

 

Integritetsaspekten som lilla_farbrorn nämner ser jag själv som betydligt värre (och använder sparsamt).

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu finns det en grupp för Voodoo Film på Facebook.

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=17881149592

 

Gå med i gruppen och visa att du faktiskt är en riktig filmare.

 

Vad är Facebook?

 

Är inte helt säker på att jag gillar det men alla andra är ju där. Kanske en anledning till att jag ogillar det. Nåja, all reklam är.. nääää inte ens den funkar men kör i vind.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lilla Farbrorn; I don´t :-)

 

Andreas; Vafalls!? Det är ju MITT jobb! VÅLD!!!

 

Pace, att avtalet är dåligt skrivet betyder ju även att det kan tolkas vidare om fel folk får nytta av det...

Jag vet att man inte lämnar över upphovsrätten helt, eller i alla fall gissade så långt (tycker det kunde tolkas skumt när jag ögnade igenom det), & nu vet jag ju som sagt inte exakt hur det hela är uppbyggt, men (under förutsättningen att man kan begränsa material) det kan finnas saker man inte vill ha spritt hur som helst, SPECIELLT inte i promotionsyfte för nån annan.

Okey, kan man inte begränsa tillgången på filerna i vilket fall (funkar på de flesta communities jag är med på) så spelar det iof ingen större roll :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skaffade konto på facebook enkomt för att lägga in mig i voodoofilmgruppen som annonseras här...

 

Jag satt i flera timmar och försökte luska ut vad man överhuvudtaget skulle göra på sidan... och jag gick bara vilse... inget made any sense när jag tryckte på länkar... Jag är fortfarande förvirrad och förstår inte ett smack av vad som är lockelsen med den sidan... jag lade ner och satte mig och surfade runt på vanliga voodoofilm istället. Här är ju iallafall sajt-syftet begripligt...

 

jag får väl sitta här som den bakåtsträvande bondpojken jag är...

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är en till bakåtsträvande bondpojk. Det enda jag gör på facebook är att rejsa mina vänner på speed racer, one track eller petrol head. Det är egentligen helt värdelöst, men jag har inte hittat något mer av värde på facebook heller, så känn dig inte ensam. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skaffade konto på facebook enkomt för att lägga in mig i voodoofilmgruppen som annonseras här...

 

Jag satt i flera timmar och försökte luska ut vad man överhuvudtaget skulle göra på sidan... och jag gick bara vilse... inget made any sense när jag tryckte på länkar... Jag är fortfarande förvirrad och förstår inte ett smack av vad som är lockelsen med den sidan... jag lade ner och satte mig och surfade runt på vanliga voodoofilm istället. Här är ju iallafall sajt-syftet begripligt...

 

jag får väl sitta här som den bakåtsträvande bondpojken jag är...

 

 

Haha ungefär sådär kände jag med när jag va inne där första gången. Kände samma sak för myspace, fattar inte hur dom har kunnat bli så jävla stora, de e ju totalt innehållslösa och ostrukturerade sidor med folk som bara addar varandra till höger och vänster och går med i klubbar och biter varandra virtuellt för att bättre på sin nätstatus med flest nätvänner. :S

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilken tur att man inte måste vara med då ;)

Jag gillar heller inte tanken på storebrorsamhället, men tycker också hela äganderättgrejen har blivit alltför hypad. Det går ju att ta reda på all möjlig information om vem som hellst i det här landet genom andra instanser, men det är ju ingen som gnäller på dom. Nä slappna av säger jag, gillar du inte facebook är det ju bara att strunta i att gå med. Jag tycker det är bra då man har plockat upp kontakten med gamla kompisar som man inte snackat med på evigheter. Sen håller jag med om att det är vansinnigt plottrigt och mycket onödiga applikationer som bara handlar om att visa vad man är, gjort eller tycker utan att det gör någon som hellst nytta egentligen. Fast måste allt göra nytta här i världen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Har just gått med. Väldigt skoj att hitta en massa folk från svunna studietider! ;)

 

Tips: Om man vill hindra Facebook från att använda ens bilder för marknadsföring:

Inställningar/Sekretess/Nyheter och logg/Facebook-annonser/välj "ingen" och spara ändringarna. Sprid gärna denna info vidare.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...